Jesteś tutaj:
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Szanowni Mieszkańcy
Burmistrz Miasta Sanoka, celem realizacji zadań związanych z ustawą o samorządzie gminnym oraz innych ustaw, przetwarza i archiwizuje wiele danych osobowych. Urząd Miasta w Sanoku dokłada wszelkich starań aby pobierać od interesantów minimalny zakres danych osobowych. Zadaniem Urzędu jest dbałość o to, aby dane osobowe były wykorzystane wyłącznie w celów określonych przepisami prawa. Ze szczególną starannością dbamy o to, aby dostęp do danych osobowych miały jedynie osoby które bezpośrednio realizują daną sprawę. Informacje zawierające dane osobowe nie są przekazywane innym osobom, i podmiotom, z wyjątkiem sytuacji gdy przepisy prawa nakazują ich przekazanie innym organom. Rozwiązania teleinformatyczne funkcjonujące w Urzędzie skonfigurowano w taki sposób, aby szybko i bezpiecznie załatwiać sprawy urzędowe interesantów. Chcemy zapewnić, że staramy się dochować najwyższej staranności, aby dane osobowe pozostawały u nas bezpieczne i poufne. Ochrona danych osobowych mieszkańców miasta oraz pozostałych interesantów jest jednym z najważniejszych zadań pracowników Urzędu Miasta Sanoka.
Dane osobowe a załatwianie spraw urzędowych
Przepisy o ochronie danych osobowych zobowiązują Urząd do przekazania kilku podstawowych informacji w trakcie przekazywania nam danych osobowych niezbędnych do załatwienia sprawy. Ten obowiązek może pojawić się również w przypadku, gdy pozyskujemy dane z innych źródeł.
Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych w konkretnych sprawach zamieszczone są w Biuletynie Informacji Publicznej pod informacjami o sposobie załatwienia spraw (zakładka Formularze i wnioski do pobrania) lub bezpośrednio w dostępnych formularzach. W przypadku niespełnienia tego obowiązku przy złożeniu podania/wniosku otrzymasz klauzulę informacyjną przy pierwszej czynności w sprawie.
Poniżej zamieszczona jest ogólna klauzula informacyjna zawierającą wszystkie niezbędne informacje, które powinny zostać przekazane osobom załatwiającym sprawy urzędowe.
Dbałość o bezpieczeństwo.
Aby zadbać o bezpieczeństwo mieszkańców oraz innych interesantów, ochronę mienia, jak również w trosce o bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarzamy Urząd Miasta wykorzystujemy w swoich działaniach rozwiązania mające zapewnić maksymalne standardy bezpieczeństwa. Jednym ze stosowanych rozwiązań jest system monitoringu wizyjnego, który dzieli się na dwie strefy:
Pierwszy zabezpiecza wnętrza budynku urzędu oraz teren wokół niego. Wszystkie pomieszczenia objęte tymi strefami są oznaczone.
Drugi – to System Monitoringu Miejskiego. Tym system objęty jest podgląd części miasta, wraz z ciągi komunikacyjnymi. System ma na celu wykrywanie potencjalnie niebezpiecznych sytuacji i zdarzeń dzięki czemu odpowiednie służby mogą na te zdarzenia zareagować w jak najkrótszym czasie. System jest stale rozbudowywany dla bezpieczeństwa wszystkich mieszkańców naszego miasta.
Prawa osób.
Przepisy dotyczące ochrony danych osobowych nadają wiele praw osobom, których dane są przetwarzane .
Do tych praw należą:
Czas przetwarzania danych osobowych.
Dane osobowe są przetwarzane na potrzeby realizacji danej sprawy oraz do celów archiwalnych. Czas ich przetwarzania będzie różny, i zależny, od załatwianej sprawy i związanymi z tym obowiązującymi procedurami. Do tych terminów należy włączyć okres przechowywania określonych akt sprawy wynikający z przepisów prawa.
Podejmowanie decyzji w sposób zautomatyzowany.
Przekazane dane w większości przypadków nie będą podlegały zautomatyzowanemu procesowi podejmowania decyzji, a także profilowaniu. W szczególnych jednostkowych przypadkach jeżeli zaistnieje taka sytuacja, każda osoba będzie o tym fakcie informowana.
Istotne kontakty
Każda zainteresowana osoba jeżeli uzna że jej dane osobowe są niewłaściwie przetwarzane, lub chce uzyskać informacje na temat własnych przetwarzanych danych osobowych przez Urząd Miasta w Sanoku – może zasięgnąć pomocy.
Przepisy prawa
Szanowni Mieszkańcy
Burmistrz Miasta Sanoka, celem realizacji zadań związanych z ustawą o samorządzie gminnym oraz innych ustaw, przetwarza i archiwizuje wiele danych osobowych. Urząd Miasta w Sanoku dokłada wszelkich starań aby pobierać od interesantów minimalny zakres danych osobowych. Zadaniem Urzędu jest dbałość o to, aby dane osobowe były wykorzystane wyłącznie w celów określonych przepisami prawa. Ze szczególną starannością dbamy o to, aby dostęp do danych osobowych miały jedynie osoby które bezpośrednio realizują daną sprawę. Informacje zawierające dane osobowe nie są przekazywane innym osobom, i podmiotom, z wyjątkiem sytuacji gdy przepisy prawa nakazują ich przekazanie innym organom. Rozwiązania teleinformatyczne funkcjonujące w Urzędzie skonfigurowano w taki sposób, aby szybko i bezpiecznie załatwiać sprawy urzędowe interesantów. Chcemy zapewnić, że staramy się dochować najwyższej staranności, aby dane osobowe pozostawały u nas bezpieczne i poufne. Ochrona danych osobowych mieszkańców miasta oraz pozostałych interesantów jest jednym z najważniejszych zadań pracowników Urzędu Miasta Sanoka.
Dane osobowe a załatwianie spraw urzędowych
Przepisy o ochronie danych osobowych zobowiązują Urząd do przekazania kilku podstawowych informacji w trakcie przekazywania nam danych osobowych niezbędnych do załatwienia sprawy. Ten obowiązek może pojawić się również w przypadku, gdy pozyskujemy dane z innych źródeł.
Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych w konkretnych sprawach zamieszczone są w Biuletynie Informacji Publicznej pod informacjami o sposobie załatwienia spraw (zakładka Formularze i wnioski do pobrania) lub bezpośrednio w dostępnych formularzach. W przypadku niespełnienia tego obowiązku przy złożeniu podania/wniosku otrzymasz klauzulę informacyjną przy pierwszej czynności w sprawie.
Poniżej zamieszczona jest ogólna klauzula informacyjna zawierającą wszystkie niezbędne informacje, które powinny zostać przekazane osobom załatwiającym sprawy urzędowe.
Dbałość o bezpieczeństwo.
Aby zadbać o bezpieczeństwo mieszkańców oraz innych interesantów, ochronę mienia, jak również w trosce o bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarzamy Urząd Miasta wykorzystujemy w swoich działaniach rozwiązania mające zapewnić maksymalne standardy bezpieczeństwa. Jednym ze stosowanych rozwiązań jest system monitoringu wizyjnego, który dzieli się na dwie strefy:
Pierwszy zabezpiecza wnętrza budynku urzędu oraz teren wokół niego. Wszystkie pomieszczenia objęte tymi strefami są oznaczone.
Drugi – to System Monitoringu Miejskiego. Tym system objęty jest podgląd części miasta, wraz z ciągi komunikacyjnymi. System ma na celu wykrywanie potencjalnie niebezpiecznych sytuacji i zdarzeń dzięki czemu odpowiednie służby mogą na te zdarzenia zareagować w jak najkrótszym czasie. System jest stale rozbudowywany dla bezpieczeństwa wszystkich mieszkańców naszego miasta.
Prawa osób.
Przepisy dotyczące ochrony danych osobowych nadają wiele praw osobom, których dane są przetwarzane .
Do tych praw należą:
- Prawo dostępu do treści swoich danych osobowych;
- Prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
- Prawo do usunięcia swoich danych osobowych;
- Prawo ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych;
- Prawo do przenoszenia swoich danych osobowych;
- Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;
- Prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych;
- Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
Czas przetwarzania danych osobowych.
Dane osobowe są przetwarzane na potrzeby realizacji danej sprawy oraz do celów archiwalnych. Czas ich przetwarzania będzie różny, i zależny, od załatwianej sprawy i związanymi z tym obowiązującymi procedurami. Do tych terminów należy włączyć okres przechowywania określonych akt sprawy wynikający z przepisów prawa.
Podejmowanie decyzji w sposób zautomatyzowany.
Przekazane dane w większości przypadków nie będą podlegały zautomatyzowanemu procesowi podejmowania decyzji, a także profilowaniu. W szczególnych jednostkowych przypadkach jeżeli zaistnieje taka sytuacja, każda osoba będzie o tym fakcie informowana.
Istotne kontakty
Każda zainteresowana osoba jeżeli uzna że jej dane osobowe są niewłaściwie przetwarzane, lub chce uzyskać informacje na temat własnych przetwarzanych danych osobowych przez Urząd Miasta w Sanoku – może zasięgnąć pomocy.
- Administrator (danych) – Burmistrz Miasta Sanoka, ul. Rynek 1, 38 – 500 Sanok.
- Inspektor Ochrony Danych – z wyznaczonym przez Administratora Inspektorem najłatwiej skontaktować się pocztą elektroniczną pod adresem iod@um.sanok.pl.
Przepisy prawa
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
- Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.