Podatek leśny, rolny i od nieruchomości - osoby fizyczne
 
Wymagane dokumenty:
Informacja o lasach, gruntach lub o nieruchomościach i obiektach budowlanych sporządzona na formularzu według ustalonego wzoru, złożona przez osoby fizyczne w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie albo wygaśnięcie obowiązku w podatku leśnym, rolnym lub od nieruchomości względnie zaistnienia zmian mających wpływ na wysokość opodatkowania.

Miejsce złożenia dokumentów:
Można przesłać pocztą na adres Urzędu Miasta Sanoka Referat Podatkowy 38-500 Sanok, ul. Rynek 1, złożyć
w biurze podawczym Urzędu Miasta Sanoka przy ul. Rynek 1 lub w pokoju nr 24a, I piętro., tel. 13 46 52 821, 13 46 52 865
 
Opłata skarbowa:
Nie pobiera się.
 
Termin i sposób załatwienia:
Referat Podatkowy w terminie 30 dni od dnia złożenia informacji o lasach, gruntach lub o nieruchomościach
i obiektach budowlanych załatwia sprawę poprzez wydanie z upoważnienia Burmistrza Miasta Sanoka decyzji ustalającej wysokość podatku na dany rok podatkowy. Jeżeli w ciągu roku podatkowego nastąpiło wygaśnięcie obowiązku podatkowego w zakresie podatku leśnego, rolnego lub od nieruchomości lub nastąpiła zmiana
w sposobie ich wykorzystania, dokonuje się zmiany decyzji, którą ustalono ten podatek.
 
Podstawa prawna:
  1. Ustawa z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016r. poz. 716 z późn. zm.)
  2. Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2016 r., poz. 617)
  3. Ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym (Dz. U. z 2016 r., poz. 374)
  4. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.)

2013 r. 2014 r. 2015 r. 2016r. 2017r. Jednostka odpowiedzialna:
Referat Podatkowy Urzędu Miasta Sanoka
38-500 Sanok, ul. Rynek 1
I p. pok. 24a, tel. 13 46 52 821, 13 46 52 865
Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego
w Krośnie, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Burmistrza Miasta Sanoka
 
Informacje dodatkowe:
Obowiązek podatkowy powstaje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym zaistniały okoliczności uzasadniające powstanie tego obowiązku. Obowiązek wygasa ostatniego dnia miesiąca, w którym przestały istnieć okoliczności uzasadniające ten obowiązek. O wszelkich zmianach dotyczących powierzchni, sposobu użytkowania, zmiany właściciela, adresu, podatnik zobowiązany jest zawiadomić tutejszy organ w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zmiany poprzez złożenie korekty informacji. Podatek leśny, rolny i od nieruchomości należy wpłacać w ratach proporcjonalnie do czasu trwania obowiązku podatkowego w terminach do: 15 marca, 15 maja, 15 września i 15 listopada roku podatkowego lub w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji ustalającej wysokość podatku na rachunek bankowy: Urząd Miasta Sanoka ul. Rynek 1 Podkarpacki Bank Spółdzielczy

Uwaga!!! Od 2017r. obowiązywać będą indywidualne konta dla podatników  poszczególnych podatków lokalnych, tj. podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego.

Przepis obowiązujący od 01.01.2016r. - W przypadku gdy kwota podatku nie przekracza 100 zł., podatek jest płatny jednorazowo w terminie płatności pierwszej raty.
Niezapłacony w terminie podatek wraz z odsetkami za zwłokę podlega ściągnięciu w drodze egzekucji administracyjnej.