Urząd Miasta w Sanoku
bip.gov.pl

wyszukiwarka zaawansowana
TREŚĆ JEST ARCHIWALNA
Udzielenie oraz obsługę długoterminowego kredytu konsolidacyjnego dla Gminy Miasta Sanoka z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań

Przedmiotem zamówienia jest: Udzielenie oraz obsługa długoterminowego kredytu konsolidacyjnego dla Gminy Miasta Sanoka z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań”  w kwocie 12 126 826, 62 (słownie: dwanaście milionów sto dwadzieścia sześć tysięcy osiemset dwadzieścia sześć złotych 62/100 ) w okresie spłaty do 31.12.2028 r.

I. Tryb udzielenia zamówienia publicznego

1.      Podstawa prawna: ustawa z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych, (tekst jednolity Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.).

2.       Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej przekraczającej kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie - art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych.

II. Opis przedmiotu zamówienia

1.      Przedmiotem zamówienia jest: Udzielenie oraz obsługa długoterminowego kredytu konsolidacyjnego dla Gminy Miasta Sanoka z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań”  w kwocie 12 126 826, 62 (słownie: dwanaście milionów sto dwadzieścia sześć tysięcy osiemset dwadzieścia sześć złotych 62/100 ) w okresie spłaty do 31.12.2028 r.

1.1    Uruchomienie kredytu nastąpi w terminie do 10 dni od podpisania umowy

1.2    0,(z uwzględnieniem pkt. XI oraz  XII SIWZ). Wykonawca udzielający kredytu dokona całkowitej spłaty zobowiązań z tytułu wcześniej zaciągniętych kredytów bezpośrednio na konta banków, wobec których Zamawiający posiada takie zobowiązania w terminie do siedmiu dni roboczych od daty złożenia przez Zamawiającego dyspozycji.

1.3       W celu obsługi kredytu bank na potrzeby kredytobiorcy otworzy rachunek bieżący, który będzie założony i prowadzony bez dodatkowych opłat,

1.4  Spłata kapitału nastąpi w okresach kwartalnych począwszy od 31.03.2017r. do 31.12.2028r. Spłata kredytu nastąpi w 47 ratach kwartalnych po 253 000, 00 zł. oraz 1 raty kwartalnej
w wysokości 235 826, 62 zł.

1.5  Okres karencji w spłacie rat kapitałowych do 30.03.2017 r. ostatnia rata kredytu 31.12.2028r. Wysokość rat kredytu oraz termin spłaty określa Harmonogram spłaty długoterminowego kredytu .konsolidacyjnego, stanowiący załącznik nr 6 do niniejszej SIWZ.

1.6  spłata rat odsetkowych rozpocznie się z upływem ostatniego dnia miesiąca kończącego III kwartał kalendarzowy 2015r.

1.7  Wykonawca zobowiązany jest do dołączenia harmonogramu spłat rat kapitałowo-odsetkowych.

1.8  Forma zabezpieczenia kredytu – weksel In blanco wraz z deklaracją wekslową oraz oświadczenie o poddaniu się egzekucji, zgodnie z art. 97 Prawa Bankowego podpisane przez Burmistrza Miasta wraz z kontrasygnatą Skarbnika Miasta.

1.9  Gmina Miasta Sanoka wyraża zgodę na złożenie pisemnego oświadczenia o poddaniu się egzekucji w świetle przepisów art. 97 ust. 1 i 2 Prawo bankowe do 150% kwoty kredytu.

1.10        Oprocentowanie kredytu: według zmiennej stopy procentowej oferowanej przez bank
w oparciu o stawkę referencyjną WIBOR 3M powiększona o marżę banku wyrażoną
w punktach procentowych,

1.11        Bank nie będzie naliczał żadnych prowizji, ani opłat z tytułu udzielenia i spłaty kredytu,

1.12        Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, bez dodatkowych opłat, w następującym zakresie:

-zmiany harmonogramu spłaty kredytu w zakresie terminów płatności i wysokości rat,

-odroczenia płatności raty kapitałowej,

-zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa mających wpływ na realizację zamówienia,

-pogorszenia sytuacji ekonomiczno-finansowej Zamawiającego, w tym przypadku zagrożenia niespełnienia przez zamawiającego warunków określonych ustawą
o finansach publicznych,

-ograniczenia lub rezygnacji z części lub całości kredytu będącego przedmiotem niniejszego zamówienia,

- wcześniejszej spłaty kredytu w części lub w całości.

2.    Kod Wspólnego Słownika Zamówień CPV:

           66.11.30.00 – 5: Usługi udzielenia kredytu

3.    Stopa bazowa do ustalenia oprocentowania kredytu:

3.1  do oferty: według stawki WIBOR 3M na dzień 07.04.2015r. (tj.: 1,65 pkt. %),
do kalkulacji ceny należy przyjąć rok równy 365 dni.

3.2 do umowy: oprocentowanie kredytu w dniu zawarcia umowy to suma stawki WIBOR 3M na 2 dni robocze poprzedzające dzień, w którym zostanie zawarta umowa i marży Wykonawcy określonej w ofercie. W przypadku braku notowań stawki WIBOR 3M dla drugiego dnia roboczego, do wyliczenia stopy procentowej stosuje się notowania z dnia poprzedzającego, w którym było prowadzone notowanie stawki WIBOR 3M.

3.3  Stawka WIBOR 3M ustalana jest według jej notowań na 2 dni robocze poprzedzające rozpoczęcie okresu obrachunkowego za jaki należne od kredytu odsetki są naliczane i spłacane. W przypadku braku notowań stawki WIBOR 3M dla drugiego dnia roboczego poprzedzającego rozpoczęcie danego okresu obrachunkowego, do wyliczenia stopy procentowej stosuje się notowania z dnia poprzedzającego, w którym było prowadzone notowanie stawki WIBOR 3M.

4.      Wykonawca zobowiązany jest do zrealizowania pełnego zakresu rzeczowego niniejszego zamówienia z należytą starannością, zgodnie z warunkami przedmiotowego postępowania opisanymi w SIWZ, stosownie do specyfiki i charakteru usług, obowiązującymi przepisami, ogólnie przyjętą wiedzą w tym zakresie, ofertą Wykonawcy.

III. Termin wykonania zamówienia

1.      Termin realizacji zamówienia – od dnia zawarcia umowy do dnia 31.12. 2028 r.

IV. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków

1.      O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:

1.1  Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Na potwierdzenie tego warunku Zamawiający wymaga przedstawienia zezwolenia, że Wykonawca jest uprawniony do prowadzenia działalności bankowej w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz.U. 2015 r. poz. 128 z późn. zm.).

1.2  Posiadania wiedzy i doświadczenia. Zamawiający wymaga przedstawienia wykazu usług które zostały wykonane w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności –
w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania
i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca przedstawi co najmniej jedną usługę o charakterze zbliżonym do przedmiotu zamówienia której wartość wynosiła co najmniej
1 000 000, 00 zł.

1.3  Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi
do wykonania zamówienia. Zamawiający wymaga przedstawienia przez Wykonawcę oświadczenia na temat średniego rocznego zatrudnienia oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie. Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże średnioroczne zatrudnienie personelu (w tym kierowniczego)
w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, (w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) w wysokości 20 osób.

1.4  Sytuacji ekonomicznej i finansowej. Zamawiający wymaga aby Wykonawca przedstawił sprawozdanie finansowe albo jego część, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności – za okres nie dłuższy niż ostatnie trzy lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – za ten okres. Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże w sprawozdaniu przychód netto (ze sprzedaży towarów i produktów oraz operacji finansowych za poprzedni rok obrotowy) który wyniósł co najmniej równowartość w walucie polskiej 800 000 euro.

2.      W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia
(w tym w ramach konsorcjum) warunki udziału w postępowaniu określone w pkt 1 Wykonawcy ci mogą spełniać łącznie (z wył. pkt. 1.1. który winien spełniać każdy
z Wykonawców oddzielnie).

3.      W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu
z postępowania na podstawie - art. 24 ust.1, 2 i 2a ustawy. 

4.      Zasady oceny spełniania warunków Zamawiającego: Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły  spełnia - nie spełnia na podstawie dokumentów opisanych w rozdziale V SIWZ. 

V. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu

1.      W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

1.1  Oświadczenie Wykonawcy, że spełnia warunki udziału w postępowaniu,
o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, podpisane przez osobę upoważnioną
do reprezentowania Wykonawcy – załącznik nr 2 (do SIWZ). W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy
z warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy powinien spełniać co najmniej jeden z tych Wykonawców albo ci wszyscy Wykonawcy wspólnie. Dlatego też
w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia, oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy, może podpisać pełnomocnik w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy), lub wszyscy Wykonawcy razem na jednym dokumencie. Wystarczające jest również złożenie oświadczenia przez tego z Wykonawców, który samodzielnie spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy.

1.2  Zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz.U. 2015 r. poz. 128 z późn. zm), wydane przez właściwy organ, a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe.

W przypadku zagranicznych instytucji kredytowych w rozumieniu ustawy Prawo bankowe, w miejsce ww. zezwolenia należy przedstawić odpowiednie zezwolenie udzielone przez właściwe władze nadzorcze państwa macierzystego instytucji kredytowej, potwierdzające prawo do prowadzenia działalności bankowej oraz zawiadomienie, złożone przez właściwe władze nadzorcze państwa macierzystego instytucji kredytowej w Komisji Nadzoru Finansowego,
o zamiarze prowadzenia działalności przez instytucję kredytową na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej poprzez oddział lub w ramach działalności transgranicznej.

2.      wykaz usług które zostały wykonane w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności –
w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania
i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.

3.      oświadczenie na temat średniego rocznego zatrudnienia oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie.

4.      sprawozdania finansowego albo jego części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności – za okres nie dłuższy niż ostatnie trzy lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – za ten okres.

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument
z pkt 1.2 winien złożyć każdy z Wykonawców.

2.      W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy,  należy przedłożyć:

a)      Oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy
z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, podpisane przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy – załącznik nr 3 (do SIWZ).

b)      Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji
o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia
w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

c)      Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione  nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

d)     Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne
i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż
3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

e)      Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym
w art. 24 ust. 1 pkt 4 – 8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

f)       Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym
w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

g)      Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

h)      Oświadczenie o nieprzynależności lub przynależności do grupy kapitałowej, zgodnie z art. 26 ust. 2d ustawy – załącznik nr 4 (do SIWZ). W przypadku dwóch lub więcej Wykonawców składających wspólną ofertę dokumenty wymienione w ppkt a – h składa każdy z Wykonawców.

3.      Wykonawcy mający siedzibę lub miejsce zamieszkania za granicą:

a)      Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5–8, 10
i 11 ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5–8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń – zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem.

b)      Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w rozdziale V pkt 2:

·         ppkt b), c), d) i f) – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, - nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, - nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

·         ppkt e) i g) – składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24. ust. 1 pkt 4–8, 10 i 11 ustawy – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

c)       Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ppkt b, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie,
w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Wymogi dotyczące terminu wystawienia dokumentów określone w ppkt b stosuje się odpowiednio.

4.      Informacje dotyczące składania dokumentów:

a)      Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być składane wraz
z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.

b)      Dokumenty mają być składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (osoby upoważnione
do reprezentowania Wykonawcy zgodnie z wpisem w stosownym dokumencie uprawniającym do występowania w obrocie prawnym) lub notariusza.

c)      W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których Wykonawca polega (art. 26 ust. 2b ustawy Pzp), kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych Podmiotów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę
lub te Podmioty.

d)     Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, którzy nie wykażą spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.

e)      Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia w trybie art. 23 ust. 1 – 3 ustawy, w tym w ramach konsorcjum.

f)       W przypadku opisanym w ppkt e) Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

g)      Jeżeli oferta Wykonawców, o których mowa w ppkt e), została wybrana, Zamawiający żąda, aby przed zawarciem umowy Wykonawcy Ci przedłożyli umowę regulującą ich współpracę (art. 23 ust. 4 ustawy).

h)      W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty musi być załączone pełnomocnictwo (o ile pełnomocnictwo dla osób reprezentujących Wykonawcę nie wynika z dokumentów rejestracyjnych) zawierające datę wystawienia, zakres upoważnienia, okres, na które zostało wystawione oraz musi być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji. W przypadku złożenia kopii pełnomocnictwo musi być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osoby udzielające pełnomocnictwa lub notariusza.

VI. Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z Wykonawcami.

1.      Wnioski, zawiadomienia, oświadczenia, pytania, informacje oraz odwołania Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie, e-mail, lub fax-em – na adres:

Gmina Miasta Sanoka, ul. Rynek 1, 38-500 Sanok, e-mail: zamowienia.publiczne@um.sanok.pl, fax. 013 463 08 90 niezwłocznie potwierdzane formą pisemną (operatorem pocztowym).

2.      Każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.

3.      Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, informacje, odwołania uznaje się za dostarczone w terminie, jeśli dotarły do Zamawiającego w taki sposób, że mógł on zapoznać się z ich treścią, stosując odpowiednio przepisy - art. 27 ust.1 - 3 ustawy.

4.       Osobami uprawnionymi do kontaktów z Wykonawcami są:

Katarzyna Białas – w sprawach dotyczących przedmiotu zamówienia
(tel. 13 465 28 18)

Adam Kasprzak - w sprawach proceduralnych (tel. 013 465 28 64).

5.      Zgodnie z art. 38 ustawy Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści SIWZ. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 6 dni przed upływem terminu składania ofert pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert.

6.      Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami, modyfikacje treści SIWZ oraz informacją
o ewentualnym przedłużeniu terminu składania ofert zostaną przesłane wszystkim Wykonawcom, którym przekazano SIWZ na podstawie art. 42 ust. 2 ustawy, oraz zostaną zamieszczone na stronie internetowej: bip.um.sanok.pl, w zakładce przetargi na której udostępniona jest SIWZ.

7.      Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynął po upływie terminu składania wniosku lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu  składania wniosku.

8.      Nie udziela się żadnych ustnych i telefonicznych informacji, wyjaśnień czy odpowiedzi na  kierowane do Zamawiającego pytania.

9.      Wykonawca pobierający wersję elektroniczną SIWZ ze strony internetowej Zamawiającego zobowiązany jest do jej monitorowania w tym samym miejscu,
z którego została pobrana, gdyż zamieszczane tam są wszelkie informacje dotyczące postępowania:

a)      wyjaśnienia treści SIWZ,

b)      pytania i odpowiedzi na pytania,

c)      zmiany treści SIWZ,

d)     przedłużenia terminu składania ofert,

e)      ogłoszenia o wyniku postępowania.

10.  W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią SIWZ, a treścią udzielanych odpowiedzi jako obowiązującą należy przyjąć treść pisma zawierającego późniejsze oświadczenie Zamawiającego.

11.  Zamawiający nie przewiduje zwoływania zebrania wszystkich Wykonawców w celu wyjaśnienia wątpliwości dotyczących treści SIWZ.

VII. Wymagania dotyczące wadium

1.      Oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości: 100 000 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100)

2.      Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:

a)      pieniądzu,

b)      poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,

c)      gwarancjach bankowych,

d)     gwarancjach ubezpieczeniowych,

e)      poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. poz. 275 z późn. zm.).

3.      Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:

PBS w Sanoku konto nr: 31 8642 0002 2001 0060 4703 0003

4.      Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć w formie oryginału w kasie Zamawiającego pok.
Nr 34.
Nie należy załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty.

5.      Z treści wadium (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści wadium winno wynikać bezwarunkowe, na każde żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania z ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.

6.      Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert, tj. do dnia 07.07.2015 r. do godz. 930.

7.      Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego.

8.      Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.

9.      Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 1 pkt 4a ustawy Pzp.

10.  Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.

11.  Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.

12.  Zamawiający będzie żądać ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.

13.  Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:

a)         odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;

b)         zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe
z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

VIII. Termin związania ofertą

1.      Termin związania ofertą wynosi 60 dni, licząc od dnia upływu terminu składania ofert.

2.      Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą z tym, że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.

IX. Opis sposobu przygotowania oferty

1.      Wykonawca przystępujący do postępowania obowiązany jest do przygotowania oferty sporządzonej w sposób zgodny z SIWZ oraz ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.

2.      Ofertę stanowi: Załącznik nr 1 do SIWZ,

3.      Oferta ma być złożona w formie oryginału, podpisana przez osobę uprawnioną do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym), właściwym dla formy organizacyjnej Wykonawcy lub pełnomocnika.  W przypadku dwóch lub więcej Wykonawców składających wspólną ofertę (ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia), Wykonawcy ci składają jeden ww. dokument.

4.      Wykonawca nie może samodzielnie zmienić treści załącznika nr 1 (do SIWZ) – wzór Zamawiającego. W przypadku dokonania zmian powodujących niezgodność treści oferty z SIWZ, oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy – jako niezgodna z SIWZ.

5.      Wszystkie miejsca, w których Wykonawca dokonał poprawek (wynikających z jego błędu) muszą być parafowane własnoręcznie przez osobę podpisującą ofertę.

6.      Oferta z wymaganymi dokumentami (opisanymi w rozdziale V SIWZ) musi być złożona w formie która gwarantuje jej nienaruszenie do dnia otwarcia, oraz zaadresowana do Zamawiającego na adres wg poniższego wzoru:

 

Gmina Miasta Sanoka

ul. Rynek 1

38-500 Sanok

Z dopiskiem :

Dotyczy: Udzielenie oraz obsługa długoterminowego kredytu konsolidacyjnego
z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań”

nie otwierać przed dniem 07. 07. 2015 r. do godz. 1000

 

7.      Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę,

8.      Zamawiający informuje, iż zgodnie z art. 96 ust 3 ustawy, oferty składane
w postępowaniu o zamówienie publiczne, są jawne i podlegają udostępnieniu od chwili ich otwarcia, z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa
w rozumieniu art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 z późn. zm.), jeśli Wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą one być udostępniane oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. W przypadku, gdy informacje zawarte w ofercie stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, co do których Wykonawca zastrzega, że nie mogą być udostępnione innym uczestnikom postępowania, muszą być oznaczone klauzulą: ”informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa” i dołączone do oferty. Zaleca się, aby informacje te  były trwale, oddzielnie spięte. Zgodnie z tym przepisem przez tajemnicę przedsiębiorstwa rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności. Wykonawca zastrzegając tajemnicę przedsiębiorstwa zobowiązany jest dołączyć do oferty pisemne uzasadnienie odnośnie do charakteru zastrzeżonych w niej informacji. Uzasadnienie ma na celu udowodnienie spełniania przesłanek określonych w przywołanym powyżej przepisie, tj. że zastrzeżona informacja:

a)      ma charakter techniczny, technologiczny lub organizacyjny przedsiębiorstwa,

b)      nie została ujawniona do publicznej wiadomości,

c)      podjęto w stosunku do niej niezbędne działanie w celu zachowania poufności.

X. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert

1.      Oferty należy składać pod adresem:

Urząd Miasta Sanoka, ul. Rynek 1, 38- 500 Sanok w pokoju nr 1 (Biuro Obsługi Klienta) nie później niż do dnia 07. 07. 2015 r. do godz. 930,

2.      Datą złożenia oferty jest termin, w którym oferta znajdzie się u Zamawiającego,

3.      W przypadku wysłania oferty drogą pocztową, kurierem, jako termin złożenia oferty Zamawiający uzna termin, w którym oferta znalazła się w posiadaniu Zamawiającego,

4.       W przypadku złożenia oferty po terminie, Zamawiający postąpi zgodnie z zapisami art. 84 ust. 2 ustawy,

5.      Otwarcie ofert nastąpi w dniu 07.07.2015 r. o godz. 1000 w pokoju nr 64, Urzędu Miasta Sanoka, 38-500 Sanok ul. Rynek 1,

XI. Opis sposobu obliczenia ceny

1.      Cena oferty musi być wyrażona w złotych polskich (PLN).

2.      Zamawiający wymaga, aby Wykonawca podał w Ofercie – załącznik nr 1 (do SIWZ):

2.1  cenę oferty (brutto) w PLN, wyrażoną w cyfrach i słownie,

2.2 stałą przez cały okres obowiązywania umowy kredytowej wysokość marży, wyrażoną w punktach procentowych z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, obejmującą wszystkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej z wymaganiami SIWZ i obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia (zwaną dalej marżą Wykonawcy),

2.3  termin uruchomienia kredytu, określony w dniach, wynoszący nie więcej niż 10 dni i nie mniej niż 1 dzień.

3.      Zgodnie z postanowieniami niniejszej SIWZ cenę oferty stanowić będzie wyłącznie przewidywana wysokość odsetek od wykorzystanej kwoty kredytu w okresie kredytowania. Spłata rat kapitałowych nie jest składnikiem ceny oferty. W celu porównania ofert Wykonawca ma obowiązek obliczyć cenę oferty w następujący sposób:

3.1  przyjąć wartość stawki WIBOR 3M na: 1, 65 pkt. % z dnia 07.04.2015r.

3.2  przyjąć stałą przez cały okres obowiązywania umowy kredytowej marżę Wykonawcy, wyrażoną w punktach procentowych z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, dodawaną do stawki WIBOR 3M,

3.3  przyjąć oprocentowanie kredytu w całym okresie kredytowania, ustalone
w oparciu o stawkę WIBOR 3M z dnia 07.04.2015r. (1,65 pkt. %) powiększoną o marżę Wykonawcy, obliczone w następujący sposób: Oprocentowanie kredytu [%] = WIBOR 3M 1,65 % + marża Wykonawcy [pkt proc.]

3.4  założyć spłatę odsetek w ratach kwartalnych, w ostatnim dniu każdego kwartału,

3.5  przyjąć rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu w stosunku do 365 dni
w roku,

3.6  przyjąć spłatę kapitału w 48 ratach kwartalnych, płatnych ostatniego dnia każdego kwartału począwszy od 31.03.2017r. do 31.12.2028r. Ostateczny termin spłaty kredytu nastąpi w dniu 31.12.2028r.

4        Wysokość marży wskazana przez Wykonawcę w formularzu ofertowym nie może zostać podwyższona w okresie obowiązywania umowy kredytowej. W marży Wykonawca musi ująć wszystkie przewidywane koszty kompletnego wykonania przedmiotu zamówienia, uwzględniając wymagania SIWZ. Zamawiający nie dopuszcza naliczenia przez Wykonawcę jakichkolwiek innych opłat, prowizji, kosztów, itp. przed udzieleniem kredytu i w okresie kredytowania.

5        Cena oferty wskazana przez Wykonawcę w Ofercie służyć będzie wyłącznie do porównania złożonych ofert. Wiążąca dla Wykonawcy będzie jedynie podana w Ofercie wysokość marży wyrażona w punktach procentowych.

6        Wykonawcy zobowiązani są do zaokrąglenia cen do pełnych groszy, czyli do dwóch miejsc po przecinku, przy czym końcówki poniżej 0,5 grosza pomija się, a końcówki 0,5 grosza i wyższe zaokrągla się do 1 grosza.

7        Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone wyłącznie
w złotych polskich (PLN), w oparciu o stawkę WIBOR 3M i marżę Wykonawcy, przy zachowaniu warunków i terminów spłaty zadłużenia określonych w SIWZ. 

8        Wykonawca w przedstawionej ofercie winien zaoferować cenę jednoznaczną. Podanie ceny wariantowej wyrażonej w „widełkach cenowych” lub zawierającej warunki
i zastrzeżenia spowoduje odrzucenie oferty.

9        Cena oferty nie podlega negocjacjom. 

10    Wszystkie poprawki w obliczeniach, należy dokonać ręcznie, bez użycia korektora poprzez przekreślenie poprzedniego zapisu w sposób umożliwiający jego odczytanie winny być parafowane własnoręcznie zgodnie ze statusem prawnym Wykonawcy, czyli przez osobę podpisującą ofertę.

XII. Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty

1.      Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:

1.1  Cena oferty – 98% wagi Cenę oferty stanowi przewidywana wysokość odsetek od wykorzystanej kwoty kredytu w okresie kredytowania, obliczona zgodnie ze sposobem obliczenia ceny określonym w rozdziale XI SIWZ, wskazana przez Wykonawcę w formularzu ofertowym – załącznik nr 1 (do SIWZ).

1.2  Termin uruchomienia kredytu – 2% wagi. Termin zaoferowany przez Wykonawcę musi zostać określony w dniach, przy czym nie może on wynosić więcej niż 10 dni i mniej niż 1 dzień.

W przypadku podania wartości granicznej, niższej lub wyższej od wskazanej w SIWZ, Zamawiający przyjmie za zaoferowaną odpowiednio najniższą albo najwyższą wartość,
z przewidzianych w SIWZ i możliwych do zaoferowania wartości.

W przypadku podania wartości pośredniej,(np. 2,5 dnia) Zamawiający przyjmie wartość najbliższą wartości zaoferowanej, spośród tych jakie w SIWZ zaoferowano w ramach przedziałów podlegających punktacji, zaokrąglając zaoferowaną wartość w dół do pełnych jednostek, do wartości przewidzianej w SIWZ

 

2.      Punkty za kryterium: „Cena oferty” zostaną przyznane według wzoru:

Cn

P(c) =  —— x 98

Co

gdzie:

 P(c) - ilość punktów przyznana ocenianej ofercie w ramach kryterium: „Cena oferty”

Cn - najniższa zaoferowana cena w PLN brutto 

Co - cena w PLN brutto ocenianej oferty

Maksymalna ilość punktów jaką może otrzymać oferta za kryterium: „Cena oferty” wynosi 98 pkt.

 

3.      Punkty za kryterium: „Termin uruchomienia kredytu” zostaną przyznane według wzoru:

Tn

P(t) =  —— x 2

To

gdzie:

P(t) - ilość punktów przyznana ocenianej ofercie w ramach kryterium: „Termin uruchomienia kredytu”

Tn - najszybszy termin uruchomienia kredytu wyrażony w dniach.

To - termin uruchomienia kredytu w ocenianej ofercie.

Maksymalna ilość punktów jaką może otrzymać oferta za kryterium: „Termin uruchomienia kredytu” wynosi 2 pkt.

 

4.      Zamawiający uzna za najkorzystniejszą ofertę, która uzyska najwyższą ilość punktów obliczoną według wzoru:

P = P(c) + P(t)

            gdzie:

P - ilość punktów przyznana ocenianej ofercie.

5.      Zamawiający oceniał będzie złożone oferty wyłącznie w oparciu o wskazane kryteria, na podstawie ceny oferty brutto i terminu uruchomienia kredytu, podanych
w załączniku nr 1 (do SIWZ).

6.       Maksymalna ilość punktów, jaką może osiągnąć oferta po przeliczeniu ilości punktów przyznanych za kryteria przez wartość wagową wynosi 100 pkt.

7.      Zamawiający zastosuje zaokrąglenie wyników do dwóch miejsc po przecinku.

XIII. Wybór najkorzystniejszej oferty

1.      Ocena, porównanie i wybór najkorzystniejszej oferty będą przeprowadzone przez komisję przetargową, powołaną przez Zamawiającego. Ocena zostanie dokonana na podstawie ustalonych kryteriów, o których mowa powyżej.

2.      W przypadku gdy dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z niższą ceną.

3.      Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, który nie podlega wykluczeniu
z postępowania o udzieleniu zamówienia, którego oferta nie podlega odrzuceniu
i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru.

4.      Dla ułatwienia badania, oceny i porównania złożonych ofert, Zamawiający może zwrócić się do każdego Wykonawcy o wyjaśnienie treści złożonej oferty. Żądane wyjaśnienia winny zostać przekazane przez Wykonawcę w określonym terminie
w formie wybranej przez Zamawiającego, przy czym Wykonawca nie może usiłować, proponować lub dopuszczać dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w treści przedstawionej oferty (art. 87 ust. 1 ustawy).

5.      Zamawiający poprawia – niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona, oczywiste omyłki pisarskie i rachunkowe zgodnie z art. 87 ust. 2 ustawy według poniższych reguł:

a)      oczywista omyłka pisarska – bezsporna, niebudząca wątpliwości omyłka dotycząca  wyrazów,

b)      oczywista omyłka rachunkowa – omyłka dotycząca działań arytmetycznych na liczbach,

c)      inne omyłki, polegające na niezgodności oferty z SIWZ, niepowodujące istotnych zmian  w treści oferty.

XIV. Informacje o wyniku postępowania

1.      Zgodnie z art. 92 ustawy Pzp Zamawiający zawiadamia o wyniku postępowania wszystkich Wykonawców, którzy złożyli oferty, informując o:

a)      wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę (firmę) albo imię i nazwisko, siedzibę albo miejsce zamieszkania i adres Wykonawcy, którego ofertę wybrano, uzasadnienie jej wyboru oraz nazwy (firmy) albo imiona i nazwiska, siedziby albo miejsca zamieszkania  i adresy Wykonawców, którzy złożyli oferty, a także punktację przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert
i łączną punktację,

b)      Wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, podając uzasadnienie faktyczne i prawne,

c)      Wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, podając uzasadnienie faktyczne i prawne,

d)     terminie, określonym zgodnie z art. 94 ust. 1 lub 2 ustawy, po którego upływie umowa w sprawie zamówienia publicznego może być zawarta.

2.      Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zamieszcza informacje, o których mowa w pkt 1 ppkt a) na stronie internetowej oraz na tablicy ogłoszeń w miejscu  publicznie dostępnym w swojej siedzibie.

XV. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy

Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

XVI. Postanowienia związane z podpisaniem umowy o udzielenie zamówienia publicznego

1.      Podpisanie umowy z wybranym Wykonawcą nastąpi w terminie określonym w art. 94 pkt 1 ustawy Pzp, chyba że zaistnieją przesłanki przewidziane w art. 94 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy.

2.      Wykonawca przedstawia Zamawiającemu projekt Umowy o udzielenie kredytu
w terminie 3 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty która w swej treści będzie zgodna z niniejszą specyfikacją oraz załącznikiem nr 5 do SIWZ.

3.      Miejscem zawarcia umowy jest siedziba Zamawiającego, a Wykonawca zobowiązany jest do podpisania umowy w terminie przez niego wyznaczonym. 

4.      Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy
w sprawie zamówienia publicznego, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez przeprowadzania ich ponownego badania i oceny, chyba że zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania, o których mowa w art. 93 ust. 1 ustawy.

XVII. Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego

1.      Jeżeli została wybrana oferta złożona przez Wykonawcę określonego w art. 23 ust. 1 ustawy, zobowiązany on jest dostarczyć, przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego, kopię umowy regulującej współpracę Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego (art. 23 ust. 4 ustawy).

2.      Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, będzie zobowiązany w terminie 3 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, do przedstawienia Zamawiającemu w celu akceptacji, projekt umowy uwzględniający wszelkie informacje i zapisy związane z realizacją niniejszego zamówienia zawarte w SIWZ, oraz załączniku nr 5 (do SIWZ). 

3.      Przedstawiony przez Wykonawcę projekt umowy, będzie podlegał akceptacji przez Zamawiającego. Zawarcie w projekcie umowy postanowień niezgodnych z treścią SIWZ oraz klauzul niedozwolonych jest niedopuszczalne i nie zostanie przez Zamawiającego zaakceptowane.

4.      Niedostarczenie przez Wykonawcę projektu umowy do akceptacji w terminie, o którym mowa w pkt 2 będzie traktowane jako uchylenie się od podpisania umowy i może stanowić podstawę do zatrzymania wadium a Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych bez ponownego ich badania.

XVIII. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego

Zamawiający przekazuje do wiadomości Wykonawców istotne postanowienia które zostaną wprowadzone umowy – załącznik nr 5 do SIWZ. Wykonawca może nanieść parafkę na jej ostatnią stronę i załączyć ją do oferty albo ograniczyć się do oświadczenia, odnoszącego się do treści istotnych postanowień umowy, zawartego w Ofercie załącznik nr 1 (do SIWZ).

XIX. Podwykonawcy

1.    Zamawiający dopuszcza możliwość korzystania z usług podwykonawców,

2.    Zamawiający zastrzega iż w przypadku powierzenia wykonania zamówienia podwykonawcy winien on spełniać wymagania Zamawiającego określone w dziale IV pkt. 1.1. SIWZ.

XX. Zamówienia uzupełniające

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa
w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy.

XXI. Dodatkowe informacje

1.      Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.

2.      Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.

3.      Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej jak i ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.

4.      Zamawiający nie zamierza dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

5.      Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert równoważnych.

6.      Koszty opracowania i dostarczenia oferty oraz uczestnictwa w przetargu obciążają wyłącznie Wykonawcę, Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału
w niniejszym postępowaniu.

7.      Zamawiający udostępnia SIWZ na stronie internetowej: bip.um.sanok.pl od dnia zamieszczenia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej do upływu terminu składania ofert.

8.      Zamawiający w szczególnie uzasadnionych przypadkach może w każdym czasie, przed upływem terminu do składania ofert, zmienić treść SIWZ. Dokonaną zmianę Zamawiający  przekazuje niezwłocznie wszystkim Wykonawcom, którym przekazano SIWZ oraz zamieści  na stronie internetowej Zamawiającego.

9.      Jeżeli zmiana treści SIWZ prowadzi do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu,  Zamawiający  przekazuje Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej ogłoszenie dodatkowych informacji, informacji o niekompletnej procedurze lub sprostowania, drogą elektroniczną, zgodnie z formą i procedurami wskazanymi na stronie internetowej określonej w dyrektywie.

10.  Jeżeli w wyniku zmiany treści SIWZ, nieprowadzącej do zmiany treści ogłoszenia
o zamówieniu jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach, Zamawiający przedłuży termin składania ofert. O przedłużeniu terminu składania ofert Zamawiający niezwłocznie zamieści informację na stronie internetowej Zamawiającego - art. 38 ust. 6 ustawy.

 

XXII. Środki ochrony prawnej

1.      Wykonawcom w toku postępowania przysługują środki ochrony prawnej wymienione w Dziale VI ustawy Pzp. (art. 179 - 198).

2.      Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie art. 180 ust.1 ustawy Pzp.

3.      Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.

4.      Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym.

5.      Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł się on zapoznać z jego treścią przed upływem terminu do wniesienia odwołania.

6.      6. Wykonawca może wnieść odwołanie, w przewidzianym terminie, na podstawie art. 182 ust. 1 pkt 1 ustawy.

powrot
Podmiot publikującyUrząd Miasta w Sanoku
WytworzyłSanok Urząd Miasta - Urząd Miasta2015-05-27
Publikujący -
Urząd Miasta w Sanokuul. Rynek 1, 38-500 Sanok tel. (013) 46-52-811 email: umsanok@um.sanok.pl
Wygenerowano: 26 kwietnia 2024r. 01:27:20
[ X ]
Nowe zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.