LPR powinien zawierać w szczególności:
- szczegółową diagnozę obszaru rewitalizacji, obejmującą analizę negatywnych zjawisk oraz lokalnych potencjałów występujących na terenie tego obszaru;
- opis powiązań gminnego programu rewitalizacji z dokumentami strategicznymi gminy, w tym strategią rozwoju gminy, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz strategią rozwiązywania problemów społecznych;
- opis powiązań gminnego programu rewitalizacji z dokumentami strategicznymi regionu;
- opis wizji stanu obszaru po przeprowadzeniu rewitalizacji;
- cele rewitalizacji oraz odpowiadające im kierunki działań służących eliminacji lub ograniczeniu negatywnych zjawisk;
- opis przedsięwzięć rewitalizacyjnych, w szczególności o charakterze społecznym oraz gospodarczym, środowiskowym, przestrzenno-funkcjonalnym lub technicznym, w tym:
- listę planowanych podstawowych przedsięwzięć rewitalizacyjnych, wraz z ich opisami zawierającymi w odniesieniu do każdego przedsięwzięcia: nazwę i wskazanie podmiotów je realizujących, zakres realizowanych zadań, lokalizację, szacowaną wartość, prognozowane rezultaty wraz ze sposobem ich oceny w odniesieniu do celów rewitalizacji,
- mechanizmy integrowania działań, o których mowa w pkt 5 oraz przedsięwzięć rewitalizacyjnych;
- szacunkowe ramy finansowe gminnego programu rewitalizacji wraz z szacunkowym wskazaniem środków finansowych ze źródeł publicznych i prywatnych;
- opis struktury zarządzania realizacją gminnego programu rewitalizacji, wskazanie kosztów tego zarządzania wraz z ramowym harmonogramem realizacji programu;
- system monitorowania i oceny gminnego programu rewitalizacji;
- określenie niezbędnych zmian w uchwałach, o których mowa w art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2014 r. poz. 150 oraz z 2015 r. poz. 1322);
- określenie niezbędnych zmian w uchwale w sprawie ustalenia zasad wyznaczania składu oraz zasad działania Komitetu Rewitalizacji, o ile uchwała taka została już przez Radę Miasta Sanoka przyjęta;
- wskazanie, czy na obszarze rewitalizacji ma zostać ustanowiona Specjalna Strefa Rewitalizacji wraz ze wskazaniem okresu jej obowiązywania;
- wskazanie sposobu realizacji gminnego programu rewitalizacji w zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego, w tym:
- wskazanie zakresu niezbędnych zmian w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,
- wskazanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego koniecznych do uchwalenia albo zmiany,
- w przypadku wskazania konieczności uchwalenia miejscowego planu rewitalizacji, o którym mowa w art. 37f ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym – wskazanie granic obszarów, dla których plan ten będzie procedowany łącznie z procedurą scaleń i podziałów nieruchomości, a także wytyczne w zakresie ustaleń tego planu;
- załącznik graficzny przedstawiający podstawowe kierunki zmian funkcjonalno-przestrzennych obszaru rewitalizacji sporządzony na mapie w skali co najmniej 1:5000 opracowanej z wykorzystaniem treści mapy zasadniczej, a w przypadku jej braku – z wykorzystaniem treści mapy ewidencyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne.
Dodatkowo Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko (w przypadku konieczności jej przeprowadzenia) – koszt i zakres będzie stanowił przedmiot osobnej umowy w przypadku, gdy ocena ta okaże się konieczna;
- przeprowadzenia konsultacji społecznych w zakresie zmiany zagospodarowania przestrzeni publicznej z raportem dotyczącym społecznej akceptowalności proponowanych rozwiązań (ankietyzację należy przeprowadzić na próbie nie mniejszej niż 1000 osób) – pozycję należy ująć w kalkulacji oferty;
- uzyskania wszelkich innych opinii i uzgodnień wymaganych przepisami prawa odnośnie opracowania LPR (nie dotyczy to poszczególnych propozycji do programu, a jedynie jego całości jako dokumentu) – pozycję należy ująć w kalkulacji oferty;
- uaktualnienia LPR zgodnie z uwagami Instytucji Zarządzającej RPO WP – pozycję należy ująć w kalkulacji oferty;
- przekazania kompletnego opracowania do uchwalenia, w tym przygotowania uzasadnienia projektu uchwały Rady Miasta Sanoka – pozycję należy ująć w kalkulacji oferty;
- prezentacji założeń i celów LPR na posiedzeniu właściwych Komisji oraz podczas Sesji Rady Miasta Sanoka – pozycję należy ująć w kalkulacji oferty;
- udziałów w spotkaniu Komitetu Rewitalizacji w każdym przypadku, kiedy Komitet uzna to za konieczne.
Wykonawca bez dodatkowego wynagrodzenia:
- przenosi na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe do wszystkich utworów w rozumieniu ustawy o Prawie autorskim i prawach pokrewnych wytworzonych w trakcie realizacji przedmiotu umowy, w szczególności takich jak: raporty, mapy, wykresy, rysunki, plany, dane statystyczne, ekspertyzy, obliczenia i inne dokumenty powstałe przy realizacji przedmiotu umowy, zwanych dalej utworami;
- zezwala Zamawiającemu na korzystanie z opracowań utworów oraz ich przeróbek oraz na rozporządzanie tymi opracowaniami wraz z przeróbkami, tj. udziela Zamawiającemu praw zależnych;
Nabycie przez Zamawiającego praw, o których mowa w pkt. 1) powyżej, następuje z chwilą faktycznego wydania przedmiotu umowy Zamawiającemu oraz bez ograniczeń co do terytorium, czasu, liczby egzemplarzy, w zakresie następujących pól eksploatacji:
- użytkowania utworów na własny użytek, użytek swoich jednostek organizacyjnych oraz użytek osób trzecich w celach związanych z realizacją zadań Zamawiającego,
- utrwalenie utworów na wszelkich rodzajach nośników,
- zwielokrotnianie utworów dowolną techniką w dowolnej ilości,
- wprowadzania utworów do pamięci komputera na dowolnej liczbie stanowisk komputerowych oraz do sieci multimedialnej, telekomunikacyjnej, komputerowej, w tym do Internetu,
- wyświetlanie i publiczne odtwarzanie utworu,
- wprowadzanie zmian, skrótów,
- publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez niego wybranym.
Równocześnie z nabyciem autorskich praw majątkowych do utworów Zamawiający nabywa własność wszystkich egzemplarzy, na których utwory zostały utrwalone.
Wykonawca zobowiązuje się, że wykonując umowę będzie przestrzegał przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. – o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631, ze. zm.) i nie naruszy praw majątkowych osób trzecich, a utwory przekaże Zamawiającemu w stanie wolnym od obciążeń prawami tych osób.
Istotne postanowienia umowy zawartej w wyniku rozstrzygnięcia zapytania
Termin wykonania przedmiotu umowy: 31.05.2016 r.
Warunki płatności: przelew do 14 dni po otrzymaniu prawidłowo wypełnionej faktury i podpisaniu protokołu odbioru na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
Kary umowne: Obowiązującą formą odszkodowania za niewykonanie lub nienależyte wykonanie będzie kara umowna, wynosząca 0,5 % wynagrodzenia umownego brutto za każdy dzień opóźnienia oraz za opóźnienie w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze w wysokości 0,5 % wynagrodzenia umownego brutto za każdy dzień opóźnienia liczony od terminu wyznaczonego na usunięcie wad. Za odstąpienie od umowy przez Wykonawcę bądź Zamawiającego z powodu okoliczności, za które odpowiada Wykonawca w wysokości 10 % wynagrodzenia umownego brutto. Z kolei Zamawiający zapłaci karę umowną za odstąpienie od umowy z powodu okoliczności, za które odpowiada w wysokości 10 % wynagrodzenia umownego brutto, zaś w przypadku opóźnienia w płatności faktury Wykonawca ma prawo naliczyć odsetki ustawowe.
Opis kryteriów wyboru oferty:
Kryterium 1
Cena – 80 % wagi ceny.
Wartość kryterium będzie obliczana według wzoru:
cena oferty najtańszej / cena oferty badanej x 80 = liczba punktów procentowych
Kryterium 2
Koncepcja uspołecznienia procesu przygotowania LPR – 20 % wagi ceny
Wartość kryterium będzie obliczana z uwzględnieniem uspołecznienia procesu części diagnostyczno-analitycznej (0-10 %) oraz części koncepcyjnej (0-10 %).
Oceniane będzie czy oferta Wykonawcy zawiera rozwiązania (rozumiane jako dobór narzędzi, metod ich wykorzystania i planowanych działań), które zapewnią skuteczne rozpoznanie, pozyskanie i wykorzystanie wiedzy o potrzebach, oczekiwaniach i obawach interesariuszy i są adekwatne do merytorycznej specyfiki dokumentu LPR.
Wartość kryterium będzie obliczana na podstawie uwzględniania poniższych form działania:
- zbieranie uwag w postaci papierowej
- zbieranie uwag w postaci elektronicznej za pomocą poczty elektronicznej
- zbieranie uwag w postaci elektronicznej za pomocą skryptu
- spotkania
- debaty
- spacery studyjne
- warsztaty
- ankiety
- wywiady
- wywiady pogłębione
Za konsultacje w jednej wybranej formie od 1 do 3 i obowiązkowo co najmniej dwóch formach od 4 do 10 – 3 %
Za konsultacje z uwzględnieniem większej liczby form – 4-10 %
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów będących sumą punktów za poszczególne kryteria. Otrzymane punktacje będą zaokrąglane do dwóch miejsc po przecinku.
Miejsce składania oraz otwarcia ofert:
- Ofertę sporządzoną pisemnie w języku polskim należy złożyć (osobiście lub listownie) w siedzibie Zamawiającego: Urząd Miasta w Sanoku, Rynek 1, 38-500 Sanok (Biuro podawcze pok. nr 1), w terminie do 4 grudnia 2015 r. do godziny 15:30.
- Otwarcie ofert nastąpi w dniu 7.12.2015 r. o godz. 10:00.
- Oferenci zostaną pisemnie zawiadomieni o wyborze najkorzystniejszej oferty.
- Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
- W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
- Wykonawca jest związany ofertą przez 30 dni od dnia upływu terminu do składania ofert.
- Osoba upoważniona do kontaktu z wykonawcami: Arkadiusz Komski, komski@um.sanok.pl, tel. 13 46 52 867.
Oferty mogą być składane wyłącznie na załączonym formularzu.
Postępowanie prowadzi się zgodnie z aktualnymi Wytycznymi Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020 oraz aktualnymi wytycznymi Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020.