Ustawa z dnia 20 lipca 2017 r. - Prawo wodne (Dz. U. z 2018r. poz. 2268,
z póź. zm.), wprowadziła nowe opłaty za usługi wodne, w tym opłaty za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej na skutek wykonywania na nieruchomości o powierzchni powyżej 3500 m2  robót lub obiektów budowlanych trwale związanych z gruntem, mających wpływ na zmniejszenie tej retencji przez wyłączenie więcej niż 70% powierzchni nieruchomości
z powierzchni biologicznie czynnej na obszarach nieujętych w systemy kanalizacji otwartej lub zamkniętej (art. 268-274).
 
Wysokość opłaty za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej zależy odpowiednio od wielkości powierzchni uszczelnionej, rozumianej jako powierzchnia zabudowana wyłączona
z powierzchni biologicznie czynnej oraz zastosowania kompensacji retencyjnej.
 
Wysokość tej opłaty ustala się jako iloczyn jednostkowej stawki opłaty wyrażonej w m2 wielkości utraconej powierzchni biologicznie czynnej oraz czasu wyrażonego w latach, uwzględniając przy tym okres rozliczeniowy wynoszący kwartał.
 
Wysokość opłaty za usługi wodne za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej ustala wójt, burmistrz, prezydent miasta oraz przekazuje podmiotom obowiązanym do ponoszenia opłat za usługi wodne, w formie informacji, zawierającej także sposób obliczenia tej opłaty.
Celem ustalenia w/w opłaty, właściciele nieruchomości o powierzchni powyżej 3500 m2 zlokalizowanych na terenie miasta Sanoka, którzy zmniejszyli naturalną retencję przez wyłączenie więcej niż 70% powierzchni nieruchomości z powierzchni biologicznie czynnej na obszarach nieruchomości w systemy kanalizacji otwartych lub zamkniętych na skutek wykonania na tej nieruchomości robót lub obiektów budowlanych trwale związanych z gruntem proszeni są o złożenie oświadczenia zgodnie z załączonym formularzem.
            Oświadczenie można złożyć osobiście w Urzędzie Miasta Sanoka ul. Rynek 1 lub przesłać pocztą na adres Urząd Miasta Sanoka ul. Rynek 1, 38-500 Sanok w terminie 30 dni przed upływem kwartału.

Załączniki:

OŚWIADCZENIE Plik doc 18.84 KB
Podmiot publikującyUrząd Miasta Sanoka
WytworzyłKamila Balowska2019-10-24
Publikujący Admin Administrator - Admin 2019-10-24 08:34
Modyfikacja Admin Administrator - Admin 2019-10-24 08:36
ZGŁOSZENIE o zamiarze usunięcia drzew dla osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej
więcej
Podmiot publikującyUrząd Miasta w Sanoku
WytworzyłPiotr Kutiak2018-09-04
Publikujący Piotr Kutiak - WGS 2018-09-04 09:26
Modyfikacja Piotr Kutiak - WGS 2018-09-05 12:02
WNIOSEK o odbiór i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest

Załączniki:

Azbest 2018 Plik pdf 160.55 KB
więcej
Podmiot publikującyUrząd Miasta w Sanoku
WytworzyłPiotr Kutiak2018-09-04
Publikujący Piotr Kutiak - WGS 2018-09-04 09:29
Modyfikacja Piotr Kutiak - WGS 2018-09-04 09:33
ZGŁOSZENIE eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków
więcej
Podmiot publikującyUrząd Miasta w Sanoku
WytworzyłPiotr Kutiak2018-09-04
Publikujący Piotr Kutiak - WGS 2018-09-04 09:30
Modyfikacja Piotr Kutiak - WGS 2018-09-04 09:35
Podmiot publikującyUrząd Miasta Sanoka
WytworzyłKinga Czekańska2016-07-11
Publikujący Kinga Czekańska - WRI 2016-07-11 09:12
Modyfikacja Piotr Kutiak - WGS 2022-02-04 11:05

Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów

Załączniki:

WNIOSEK usunięcie drzewa Plik pdf 361.73 KB
więcej
Podmiot publikującyUrząd Miasta w Sanoku
WytworzyłPiotr Kutiak2015-08-28
Publikujący Piotr Kutiak - WGS 2015-08-28 08:33
Modyfikacja Piotr Kutiak - WGS 2018-09-05 12:02