XML
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
 
Szanowni Mieszkańcy
Burmistrz Miasta Sanoka, celem realizacji zadań związanych z ustawą o samorządzie gminnym oraz innych ustaw, przetwarza i archiwizuje wiele danych osobowych. Urząd Miasta w Sanoku dokłada wszelkich starań aby pobierać od interesantów minimalny zakres danych osobowych. Zadaniem Urzędu jest dbałość o to, aby dane osobowe były wykorzystane wyłącznie w celów określonych przepisami prawa. Ze szczególną starannością dbamy o to, aby dostęp do danych osobowych miały jedynie osoby które bezpośrednio realizują daną sprawę. Informacje zawierające dane osobowe nie są przekazywane innym osobom, i podmiotom, z wyjątkiem sytuacji gdy przepisy prawa nakazują ich przekazanie innym organom. Rozwiązania teleinformatyczne funkcjonujące w Urzędzie skonfigurowano w taki sposób, aby szybko i bezpiecznie załatwiać sprawy urzędowe interesantów. Chcemy zapewnić, że staramy się dochować najwyższej staranności, aby dane osobowe pozostawały u nas bezpieczne i poufne. Ochrona danych osobowych mieszkańców miasta oraz pozostałych interesantów jest jednym z najważniejszych zadań pracowników Urzędu Miasta Sanoka.
 
Dane osobowe a załatwianie spraw urzędowych
Przepisy o ochronie danych osobowych zobowiązują Urząd do przekazania kilku podstawowych informacji w trakcie przekazywania nam danych osobowych niezbędnych do załatwienia sprawy. Ten obowiązek może pojawić się również w przypadku, gdy pozyskujemy dane z innych źródeł.
Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych w konkretnych sprawach zamieszczone są  w Biuletynie Informacji Publicznej pod informacjami o sposobie załatwienia spraw (zakładka Formularze i wnioski do pobrania) lub bezpośrednio w dostępnych formularzach. W przypadku niespełnienia tego obowiązku przy złożeniu podania/wniosku otrzymasz klauzulę informacyjną przy pierwszej czynności w sprawie.
Poniżej zamieszczona jest ogólna klauzula informacyjna zawierającą wszystkie niezbędne informacje, które powinny zostać przekazane osobom załatwiającym sprawy urzędowe.
 
Dbałość o bezpieczeństwo.
Aby zadbać o bezpieczeństwo mieszkańców oraz innych interesantów, ochronę mienia, jak również w trosce o bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarzamy Urząd Miasta wykorzystujemy w swoich działaniach rozwiązania mające zapewnić maksymalne standardy bezpieczeństwa. Jednym ze stosowanych rozwiązań jest system monitoringu wizyjnego, który dzieli się na dwie strefy:
Pierwszy zabezpiecza wnętrza budynku urzędu oraz teren wokół niego. Wszystkie pomieszczenia objęte tymi strefami są oznaczone.
Drugi – to System Monitoringu Miejskiego. Tym system objęty jest  podgląd części miasta, wraz z ciągi komunikacyjnymi. System ma na celu wykrywanie potencjalnie niebezpiecznych sytuacji i zdarzeń dzięki czemu odpowiednie służby mogą na te zdarzenia zareagować w jak najkrótszym czasie. System jest stale rozbudowywany dla bezpieczeństwa wszystkich mieszkańców naszego miasta.
 
Prawa osób.
Przepisy dotyczące ochrony danych osobowych nadają wiele praw osobom, których dane są przetwarzane.
Do tych praw należą:
  • Prawo dostępu do treści swoich danych osobowych;
  • Prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
  • Prawo do usunięcia swoich danych osobowych;
  • Prawo ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych;
  • Prawo do przenoszenia swoich danych osobowych;
  • Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;
  • Prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych;
  • Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
Urząd Miasta jako instytucja publiczna nie zawsze będzie mógł realizować wszystkie z tych praw. Zakres przysługujących praw zależy bowiem zarówno od przesłanek prawnych uprawniających do przetwarzania danych, jak i często sposobów ich gromadzenia. Ponieważ dane osobowe w Urzędzie Miasta Sanoka przetwarzane są wyłącznie w granicach wskazanych przepisami prawa, w większości przypadków nie będzie można realizować na przykład prawa do przenoszenia czy prawa do usunięcia danych osobowych. Pragniemy jednak pokreślić, że zabezpieczaniu danych osobowych poświęcamy szczególną uwagę mając świadomość że odpowiednie zabezpieczenie tych danych jest naszym obowiązkiem.
 
Czas przetwarzania danych osobowych.
Dane osobowe są przetwarzane na potrzeby realizacji danej sprawy oraz do celów archiwalnych. Czas ich przetwarzania będzie różny, i zależny, od załatwianej sprawy i związanymi z tym obowiązującymi procedurami. Do tych terminów należy włączyć okres przechowywania określonych akt sprawy wynikający z przepisów prawa.
 
Podejmowanie decyzji w sposób zautomatyzowany.
Przekazane dane w większości przypadków nie będą podlegały zautomatyzowanemu procesowi podejmowania decyzji, a także profilowaniu. W szczególnych jednostkowych przypadkach jeżeli zaistnieje taka sytuacja, każda osoba będzie o tym fakcie informowana.
 
Istotne kontakty
Każda zainteresowana osoba jeżeli  uzna że jej dane osobowe są niewłaściwie przetwarzane, lub chce uzyskać informacje na temat własnych przetwarzanych danych osobowych przez Urząd Miasta w Sanoku – może zasięgnąć pomocy.
  • Administrator (danych) – Burmistrz Miasta Sanoka, ul. Rynek 1, 38 – 500  Sanok.
  • Inspektor Ochrony Danych – z wyznaczonym przez Administratora Inspektorem najłatwiej skontaktować się pocztą elektroniczną pod adresem iod@um.sanok.pl.
 
Przepisy prawa ogólna klauzula informacyjna art.13
 
Podmiot publikującyUrząd Miasta w Sanoku
WytworzyłSanok Urząd Miasta - Urząd Miasta2018-05-25
Publikujący Admin Administrator - Admin 2018-05-25 14:48
Modyfikacja Admin Administrator - Admin 2018-05-25 15:27