L.p. |
Zakres działalności |
Termin |
Sposób realizacji |
Realizujący zadanie |
Miejsce |
1 |
Powołanie Koordynatora ds. dostępności oraz zespołu |
Wykonano |
Zarządzenie Nr 166/2020 Burmistrza Miasta Sanoka z dnia 29 września 2020r. |
Burmistrz Miasta Sanoka |
Urząd Miasta Sanoka |
2 |
Zgłoszenie danych Koordynatora ds. dostępności do Ministerstwa Funduszy
i Polityki Regionalnej |
Wykonano |
Zgłoszono za pomocą dedykowanego formularza |
Koordynator ds. dostępności |
Urząd Miasta Sanoka |
3 |
Przygotowanie deklaracji dostępności |
Wykonano |
Analiza stanu w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej |
Koordynator ds. dostępności i Główny specjalista ds. informatyki |
Urząd Miasta Sanoka |
4 |
Dostosowanie strony internetowej i BIP do minimalnych wymagań w zakresie dostępności cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej |
Realizacja
w całym okresie działania |
Publikowanie tekstów, załączników zapewniających dostępność cyfrową |
Wydziały merytoryczne |
Urząd Miasta Sanoka |
5 |
Zapewnienie dostępności nagrań obrad sesji Rady Miasta Sanoka osobom ze szczególnymi potrzebami |
Wprowadzono od stycznia 2021r. Realizacja
w całym okresie działania |
Transkrypcja dźwięku na tekst
z nagrania obrad Rady Miasta Sanoka |
Biuro Rady Miasta |
Urząd Miasta Sanoka |
6 |
Uwzględnianie trudności osób ze szczególnymi potrzebami w planowanej i prowadzonej działalności oraz realizacji zadań publicznych
z udziałem środków publicznych |
Realizacja
w całym okresie działania |
Określenie w treściach umów warunków służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
w zakresie tych zadań publicznych lub zamówień publicznych
z uwzględnieniem minimalnych wymagań, o których mowa w art. 6 ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Koordynator ds. dostępności i wydziały merytoryczne |
Urząd Miasta Sanoka |
7 |
Uzyskanie danych zbiorczych do raportu
o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Wykonano |
Przeprowadzenie audytu dostępności przez Biuro Audytu
i Kontroli Zarządczej Urzędu Miasta Sanoka |
Biuro Audytu
i Kontroli Zarządczej Urzędu Miasta Sanoka |
Urząd Miasta Sanoka |
8 |
Sporządzenie raportu o stanie gminy |
Wykonano – realizacja
w całym okresie działania |
Wypełnienie formularza opracowanego przez właściwego ministra |
Koordynator ds. dostępności |
Urząd Miasta Sanoka |
9 |
Remont I piętra Urzędu Miasta Sanoka |
Do września 2021r. |
Wymiana drzwi, usunięcie kraty zwężającej przejście, przemalowanie ścian w kolorystyce dostosowanej do osób słabo widzących |
Firma zewnętrzna |
Urząd Miasta Sanoka |
10 |
Oznakowanie w formie obrazkowej na drzwiach wejściowych w starej części budynku (B) wskazującego wejście dla osób niepełnosprawnych |
Do grudnia
2022r. |
Zakup i umieszczenie widocznej
i czytelnej informacji kierującej do wejścia do budynku Rynek 1 |
WOK |
Rynek 1 |
11 |
Likwidacja wszystkich przeszkód, które ograniczają wymaganą szerokość komunikacji |
Na bieżąco |
Usunięcie z korytarzy zbędnych urządzeń i mebli |
WOK |
Rynek 1
Rynek 7
Rynek 16(USC) |
12 |
Oznaczenie w sposób kontrastowy schodów |
Do września
2022r. |
Zakup taśmy i oznaczenie schodów |
WOK i WRI |
Rynek 1
Rynek 7
Rynek 16(USC) |
13
|
Oznaczenie szklanych drzwi wewnętrznych
w budynku B (stara część) |
Do grudnia
2021r. |
Zakup taśmy i oznakowanie drzwi |
WOK i WRI |
Rynek 1
(część B) |
14 |
Stworzenie jednolitego sytemu informacji wizualnej |
Do grudnia
2022r. |
Likwidacja kilku systemów informacyjnych w różnych częściach obiektu.
Wdrożenie jednolitych systemów informacyjnych i oznakowań drzwi |
WOK |
Rynek 1
Rynek 7
Rynek 16(USC) |
15 |
Umieszczenie planów ewakuacyjnych |
Do czerwca
2022r. |
Wykonanie i umieszczenie planów
w porozumieniu z rzeczoznawcą ds. p-poż. |
WOK |
Rynek 1
Rynek 7
Rynek 16(USC) |
16 |
Wymiana drzwi wejściowych do budynku głównego |
Termin realizacji uzależniony jest od pozytywnego rozpatrzenia wniosku
o przyznanie środków inwestycyjnych oraz uzyskanie zgody konserwatora zabytków |
Zakup drzwi wyposażonych
z zastosowaniem wspomagania mechanicznego z klamką kontrastującą z kolorem skrzydła |
WOK i WRI |
Rynek 1
|
17
|
Wymiana drzwi wejściowych do pozostałych budynków Urzędu Miasta Sanoka
|
Na bieżąco –
w zależności od dostępnych środków
w budżecie miasta |
Zakup i wymiana drzwi na spełniające normy |
WOK i WRI |
Rynek 7
Rynek 9 |
18 |
Dostosowanie kontrastowej kolorystyki ścian oraz podłogi w korytarzu parteru i II piętra budynku głównego Urzędu Miasta Sanoka |
Termin realizacji uzależniony jest od pozytywnego rozpatrzenia wniosku
o przyznanie środków inwestycyjnych |
W ramach działania przewiduje się: usunięcie istniejących powłok malarskich, przygotowanie podłoża, trzykrotne malowanie ścian zgodnie z zasadą dostępności, wykonanie listew przypodłogowych |
WOK i WRI |
Rynek 1 |
19 |
Likwidacja progów |
Przy prowadzonych remontach |
Wyrównanie posadzek |
WOK i WRI |
Rynek 1
Rynek 7
Rynek 16(USC) |
20 |
Wymiana klamek na kontrastujące z kolorem skrzydła |
Na bieżąco |
Zakup i montaż klamek |
WOK i WRI |
Rynek 1
Rynek 7
Rynek 16(USC) |
21 |
Zakup i montaż planów tyflograficznych
z PMMS, z poddrukiem i opisem w brajlu, format A2 |
Termin realizacji uzależniony jest od pozytywnego rozpatrzenia wniosku
o przyznanie środków inwestycyjnych |
Zakup i montaż planów tyflograficznych na parterze, I i II piętrze oraz budynku zabytkowym |
WOK i WRI |
Rynek 1
|
22 |
Zakup krzesła ewakuacyjnego |
uzależniony jest od pozytywnego rozpatrzenia wniosku
o przyznanie środków inwestycyjnych |
Zakup 2 sztuk krzeseł ewakuacyjnych |
WOK i WRI |
Rynek 1
|
23
|
Wyposażenie budynku
w świetlny system powiadamiania alarmowego |
Termin realizacji uzależniony jest od pozytywnego rozpatrzenia wniosku
o przyznanie środków inwestycyjnych |
Zakup systemu |
WOK i WRI |
Rynek 1
|
24
|
Montaż oświetlenia wejścia głównego |
Przy okazji wymiany drzwi |
Zakup i montaż |
WOK i WRI |
Rynek 7
Rynek 9 |
25 |
Przebudowa i montaż schodołazu w budynku zabytkowym Urzędu Miasta Sanoka |
Termin realizacji uzależniony jest od pozytywnego rozpatrzenia wniosku
o przyznanie środków inwestycyjnych |
Zakup i przeszkolenie wyznaczonej osoby do obsługi |
WOK i WRI |
Rynek 1
(część B) |
26 |
Przebudowa i wyposażenie dwóch sanitariatów w budynku zabytkowym Urzędu Miasta Sanoka |
Termin realizacji uzależniony jest od pozytywnego rozpatrzenia wniosku
o przyznanie środków inwestycyjnych |
Wyłonienie firmy, zakup materiałów, wykonanie |
WOK i WRI |
Rynek 1
(część B) |
27 |
Wymiana balustrad wraz z pochwytami przy schodach wewnętrznych w budynku głównym Urzędu Miasta Sanoka |
Termin realizacji uzależniony jest od pozytywnego rozpatrzenia wniosku
o przyznanie środków inwestycyjnych |
Zakup i montaż balustrad |
WOK i WRI |
Rynek 1
(część A) |
28 |
Zakup i montaż zestawu pętli indukcyjnej |
Termin realizacji uzależniony jest od pozytywnego rozpatrzenia wniosku
o przyznanie środków inwestycyjnych |
Zakup 2 sztuk pętli i zamontowanie ich w Biurze Obsługi Klienta oraz w komórce obsługującej zameldowania i wydawanie dowodów osobistych |
WOK i WRI |
Rynek 1 |
29 |
Zakup lup elektronicznych dla osób
z dysfunkcją wzroku
|
Termin realizacji uzależniony jest od pozytywnego rozpatrzenia wniosku
o przyznanie środków inwestycyjnych |
Zakup 2 lup elektronicznych umożliwiających czytanie dokumentów oraz złożenie podpisów w wyznaczonym miejscu |
WOK i WRI |
Rynek 1 |
30 |
Wymiana drzwi wejściowych do pomieszczeń biurowych na parterze budynku głównego Urzędu Miasta Sanoku
|
Termin realizacji uzależniony jest od pozytywnego rozpatrzenia wniosku
o przyznanie środków inwestycyjnych |
Zakup i montaż drzwi o wymiarach 90 x 120 |
WOK i WRI |
Rynek 1 |
31 |
Zakup mat bezpieczeństwa
|
Termin realizacji uzależniony jest od pozytywnego rozpatrzenia wniosku
o przyznanie środków inwestycyjnych |
Zakup 4 mat bezpieczeństwa. Złożona mata będzie przechowywana na ścianie
w pokrowcu ochronnym po 1 sztuce na: parterze, I i II piętrze oraz w budynku zabytkowym |
|
Rynek 1 |
32 |
Nakładki na barierki
|
Termin realizacji uzależniony jest od pozytywnego rozpatrzenia wniosku
o przyznanie środków inwestycyjnych |
Zakup nakładek, które pozwalają osobom niewidomym
w zorientowaniu się gdzie prowadzi konkretna klatka schodowa |
WOK i WRI |
Rynek 1 |
33 |
Wykonanie pól uwagi w korytarzach budynku głównego oraz zabytkowego Urzędu Miasta Sanoka
|
Termin realizacji uzależniony jest od pozytywnego rozpatrzenia wniosku
o przyznanie środków inwestycyjnych |
Wykonanie w korytarzach budynku głównego oraz zabytkowego pól uwagi z poliuretanu w postaci pojedynczych guzków naklejanych osobno |
WOK i WRI |
Rynek 1 |