XML
PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI W URZĘDZIE MIASTA SANOKA
PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI
W URZĘDZIE MIASTA SANOKA
 
 
Urząd Miasta Sanoka jako organ władzy samorządowej dostrzega konieczność podjęcia działań w stosunku do osób, które trwale lub tymczasowo nie mogą na równi z innymi korzystać z życia publicznego. Wychodząc naprzeciw osobom ze szczególnymi potrzebami został opracowany niniejszy plan działania. Na podstawie art. 14 ust. 2 pkt 2 w związku z art. 4 i 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przyjmuje się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności.
 
 
L.p. Zakres działalności Termin Sposób realizacji Realizujący zadanie Miejsce
1 Powołanie Koordynatora ds. dostępności oraz zespołu Wykonano Zarządzenie Nr 166/2020 Burmistrza Miasta Sanoka z dnia 29 września 2020r. Burmistrz Miasta Sanoka Urząd Miasta Sanoka
2 Zgłoszenie danych Koordynatora ds. dostępności do Ministerstwa Funduszy
i Polityki Regionalnej
Wykonano Zgłoszono za pomocą dedykowanego formularza Koordynator ds. dostępności Urząd Miasta Sanoka
3 Przygotowanie deklaracji dostępności Wykonano Analiza stanu w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej Koordynator ds. dostępności i Główny specjalista ds. informatyki Urząd Miasta Sanoka
4 Dostosowanie strony internetowej i BIP do minimalnych wymagań w zakresie dostępności cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej Realizacja
w całym okresie działania
Publikowanie tekstów, załączników zapewniających dostępność cyfrową Wydziały merytoryczne Urząd Miasta Sanoka
5 Zapewnienie dostępności nagrań obrad sesji Rady Miasta Sanoka osobom ze szczególnymi potrzebami Wprowadzono od stycznia 2021r. Realizacja
w całym okresie działania
Transkrypcja dźwięku na tekst
z nagrania obrad Rady Miasta Sanoka
Biuro Rady Miasta Urząd Miasta Sanoka
6 Uwzględnianie trudności osób ze szczególnymi potrzebami w planowanej i prowadzonej działalności oraz realizacji zadań publicznych
z udziałem środków publicznych
Realizacja
w całym okresie działania
Określenie w treściach umów warunków służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
w zakresie tych zadań publicznych lub zamówień publicznych
z uwzględnieniem minimalnych wymagań, o których mowa w art. 6 ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
Koordynator ds. dostępności i wydziały merytoryczne Urząd Miasta Sanoka
7 Uzyskanie danych zbiorczych do raportu
o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
Wykonano Przeprowadzenie audytu dostępności przez Biuro Audytu
i Kontroli Zarządczej Urzędu Miasta Sanoka
Biuro Audytu
i Kontroli Zarządczej Urzędu Miasta Sanoka
Urząd Miasta Sanoka
8 Sporządzenie raportu o stanie gminy Wykonano – realizacja
w całym okresie działania
Wypełnienie formularza opracowanego przez właściwego ministra Koordynator ds. dostępności Urząd Miasta Sanoka
9 Remont I piętra Urzędu Miasta Sanoka Do września 2021r. Wymiana drzwi, usunięcie kraty zwężającej przejście, przemalowanie ścian w kolorystyce dostosowanej do osób słabo widzących Firma zewnętrzna Urząd Miasta Sanoka
10 Oznakowanie w formie obrazkowej na drzwiach wejściowych w starej części budynku (B) wskazującego wejście dla osób niepełnosprawnych Do grudnia
2022r.
Zakup i umieszczenie widocznej
i czytelnej informacji kierującej do wejścia do budynku Rynek 1
WOK Rynek 1
11 Likwidacja wszystkich przeszkód, które ograniczają wymaganą szerokość komunikacji Na bieżąco Usunięcie z korytarzy zbędnych urządzeń i mebli WOK Rynek 1
Rynek 7
Rynek 16(USC)
12 Oznaczenie w sposób kontrastowy schodów Do września
2022r.
Zakup taśmy i oznaczenie schodów WOK i WRI Rynek 1
Rynek 7
Rynek 16(USC)
13
 
Oznaczenie szklanych drzwi wewnętrznych
w budynku B (stara część)
Do grudnia
2021r.
Zakup taśmy i oznakowanie drzwi WOK i WRI Rynek 1
(część B)
14 Stworzenie jednolitego sytemu informacji wizualnej Do grudnia
2022r.
Likwidacja kilku systemów informacyjnych w różnych częściach obiektu.
Wdrożenie jednolitych systemów informacyjnych i oznakowań drzwi
WOK Rynek 1
Rynek 7
Rynek 16(USC)
15 Umieszczenie planów ewakuacyjnych Do czerwca
2022r.
Wykonanie i umieszczenie planów
w porozumieniu z rzeczoznawcą ds. p-poż.
WOK Rynek 1
Rynek 7
Rynek 16(USC)
16 Wymiana drzwi wejściowych do budynku głównego Termin realizacji uzależniony jest od pozytywnego rozpatrzenia wniosku
o przyznanie środków inwestycyjnych oraz uzyskanie zgody  konserwatora zabytków
Zakup drzwi wyposażonych
z zastosowaniem wspomagania mechanicznego z klamką kontrastującą z kolorem skrzydła
WOK i WRI Rynek 1
 
17
 
Wymiana drzwi wejściowych do pozostałych budynków Urzędu Miasta Sanoka
 
 
Na bieżąco –
w zależności od dostępnych środków
w budżecie miasta
Zakup i wymiana drzwi na spełniające normy WOK i WRI Rynek 7
Rynek 9
18 Dostosowanie kontrastowej kolorystyki ścian oraz podłogi w korytarzu parteru i II piętra budynku głównego Urzędu Miasta Sanoka Termin realizacji uzależniony jest od pozytywnego rozpatrzenia wniosku
o przyznanie środków inwestycyjnych
W ramach działania przewiduje się: usunięcie istniejących powłok malarskich, przygotowanie podłoża, trzykrotne malowanie ścian zgodnie z zasadą dostępności, wykonanie listew przypodłogowych WOK i WRI Rynek 1
19 Likwidacja progów Przy prowadzonych remontach Wyrównanie posadzek WOK i WRI Rynek 1
Rynek 7
Rynek 16(USC)
20 Wymiana klamek na kontrastujące z kolorem skrzydła Na bieżąco Zakup i montaż klamek WOK i WRI Rynek 1
Rynek 7
Rynek 16(USC)
21 Zakup i montaż planów tyflograficznych
z PMMS, z poddrukiem i opisem w brajlu, format A2
Termin realizacji uzależniony jest od pozytywnego rozpatrzenia wniosku
o przyznanie środków inwestycyjnych
Zakup i montaż planów tyflograficznych na parterze, I i II piętrze oraz budynku zabytkowym WOK i WRI Rynek 1
 
22 Zakup krzesła ewakuacyjnego uzależniony jest od pozytywnego rozpatrzenia wniosku
o przyznanie środków inwestycyjnych
Zakup 2 sztuk krzeseł ewakuacyjnych WOK i WRI Rynek 1
 
23
 
Wyposażenie budynku
w świetlny system powiadamiania alarmowego
Termin realizacji uzależniony jest od pozytywnego rozpatrzenia wniosku
o przyznanie środków inwestycyjnych
Zakup systemu WOK i WRI Rynek 1
 
24
 
Montaż oświetlenia wejścia głównego Przy okazji wymiany drzwi Zakup i montaż WOK i WRI Rynek 7
Rynek 9
25 Przebudowa i montaż schodołazu w budynku zabytkowym Urzędu Miasta Sanoka Termin realizacji uzależniony jest od pozytywnego rozpatrzenia wniosku
o przyznanie środków inwestycyjnych
Zakup i przeszkolenie wyznaczonej osoby do obsługi WOK i WRI Rynek 1
(część B)
26 Przebudowa i wyposażenie dwóch sanitariatów w budynku zabytkowym Urzędu Miasta Sanoka Termin realizacji uzależniony jest od pozytywnego rozpatrzenia wniosku
o przyznanie środków inwestycyjnych
Wyłonienie firmy, zakup materiałów, wykonanie WOK i WRI Rynek 1
(część B)
27 Wymiana balustrad wraz z pochwytami przy schodach wewnętrznych w budynku głównym Urzędu Miasta Sanoka Termin realizacji uzależniony jest od pozytywnego rozpatrzenia wniosku
o przyznanie środków inwestycyjnych
Zakup i montaż balustrad WOK i WRI Rynek 1
(część A)
28 Zakup i montaż zestawu pętli indukcyjnej Termin realizacji uzależniony jest od pozytywnego rozpatrzenia wniosku
o przyznanie środków inwestycyjnych
Zakup 2 sztuk pętli i zamontowanie ich w Biurze Obsługi Klienta oraz w komórce obsługującej zameldowania i wydawanie dowodów osobistych WOK i WRI Rynek 1
29 Zakup lup elektronicznych dla osób
z dysfunkcją wzroku
 
 
 
 
Termin realizacji uzależniony jest od pozytywnego rozpatrzenia wniosku
o przyznanie środków inwestycyjnych
Zakup 2 lup elektronicznych umożliwiających czytanie dokumentów oraz złożenie podpisów w wyznaczonym miejscu WOK i WRI Rynek 1
30 Wymiana drzwi wejściowych do pomieszczeń biurowych na parterze budynku głównego Urzędu Miasta Sanoku
 
 
 
Termin realizacji uzależniony jest od pozytywnego rozpatrzenia wniosku
o przyznanie środków inwestycyjnych
Zakup i montaż drzwi o wymiarach 90 x 120 WOK i WRI Rynek 1
31 Zakup mat bezpieczeństwa
 
 
 
Termin realizacji uzależniony jest od pozytywnego rozpatrzenia wniosku
o przyznanie środków inwestycyjnych
Zakup 4 mat bezpieczeństwa. Złożona mata będzie przechowywana na ścianie
w pokrowcu ochronnym po 1 sztuce na: parterze, I i II piętrze oraz w budynku zabytkowym
  Rynek 1
32 Nakładki na barierki
 
 
 
Termin realizacji uzależniony jest od pozytywnego rozpatrzenia wniosku
 o przyznanie środków inwestycyjnych
Zakup nakładek, które pozwalają osobom niewidomym
w zorientowaniu się gdzie prowadzi konkretna klatka schodowa
WOK i WRI Rynek 1
33 Wykonanie pól uwagi w korytarzach budynku głównego oraz zabytkowego Urzędu Miasta Sanoka
 
 
 
Termin realizacji uzależniony jest od pozytywnego rozpatrzenia wniosku
o przyznanie środków inwestycyjnych
Wykonanie w korytarzach budynku głównego oraz zabytkowego pól uwagi z poliuretanu w postaci pojedynczych guzków naklejanych osobno WOK i WRI Rynek 1
 
Sanok, dnia 04.06.2021r.                                                                                                                            Sporządził:     Zespół ds. dostępności
 
                                                                                                                                                                     Akceptuję:           Pan Bogdan Struś
                                                                                                                                                                                       Koordynator ds. dostępności
Podmiot publikującyUrząd Miasta Sanoka
WytworzyłBogdan Struś2021-06-04
Publikujący Admin Administrator - Admin 2021-06-04 14:58