Jesteś tutaj:
PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI W URZĘDZIE MIASTA SANOKA
PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI
W URZĘDZIE MIASTA SANOKA
Urząd Miasta Sanoka jako organ władzy samorządowej dostrzega konieczność podjęcia działań w stosunku do osób, które trwale lub tymczasowo nie mogą na równi z innymi korzystać z życia publicznego. Wychodząc naprzeciw osobom ze szczególnymi potrzebami został opracowany niniejszy plan działania. Na podstawie art. 14 ust. 2 pkt 2 w związku z art. 4 i 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przyjmuje się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności.
W URZĘDZIE MIASTA SANOKA
Urząd Miasta Sanoka jako organ władzy samorządowej dostrzega konieczność podjęcia działań w stosunku do osób, które trwale lub tymczasowo nie mogą na równi z innymi korzystać z życia publicznego. Wychodząc naprzeciw osobom ze szczególnymi potrzebami został opracowany niniejszy plan działania. Na podstawie art. 14 ust. 2 pkt 2 w związku z art. 4 i 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przyjmuje się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności.
PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI
W URZĘDZIE MIASTA SANOKA
Urząd Miasta Sanoka jako organ władzy samorządowej dostrzega konieczność podjęcia działań w stosunku do osób, które trwale lub tymczasowo nie mogą na równi z innymi korzystać z życia publicznego. Wychodząc naprzeciw osobom ze szczególnymi potrzebami został opracowany niniejszy plan działania. Na podstawie art. 14 ust. 2 pkt 2 w związku z art. 4 i 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przyjmuje się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności.
Sanok, dnia 04.06.2021r. Sporządził: Zespół ds. dostępności
Akceptuję: Pan Bogdan Struś
Koordynator ds. dostępności
W URZĘDZIE MIASTA SANOKA
Urząd Miasta Sanoka jako organ władzy samorządowej dostrzega konieczność podjęcia działań w stosunku do osób, które trwale lub tymczasowo nie mogą na równi z innymi korzystać z życia publicznego. Wychodząc naprzeciw osobom ze szczególnymi potrzebami został opracowany niniejszy plan działania. Na podstawie art. 14 ust. 2 pkt 2 w związku z art. 4 i 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przyjmuje się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności.
L.p. | Zakres działalności | Termin | Sposób realizacji | Realizujący zadanie | Miejsce |
1 | Powołanie Koordynatora ds. dostępności oraz zespołu | Wykonano | Zarządzenie Nr 166/2020 Burmistrza Miasta Sanoka z dnia 29 września 2020r. | Burmistrz Miasta Sanoka | Urząd Miasta Sanoka |
2 |
Zgłoszenie danych Koordynatora ds. dostępności do Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej |
Wykonano | Zgłoszono za pomocą dedykowanego formularza | Koordynator ds. dostępności | Urząd Miasta Sanoka |
3 | Przygotowanie deklaracji dostępności | Wykonano | Analiza stanu w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej | Koordynator ds. dostępności i Główny specjalista ds. informatyki | Urząd Miasta Sanoka |
4 | Dostosowanie strony internetowej i BIP do minimalnych wymagań w zakresie dostępności cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej |
Realizacja w całym okresie działania |
Publikowanie tekstów, załączników zapewniających dostępność cyfrową | Wydziały merytoryczne | Urząd Miasta Sanoka |
5 | Zapewnienie dostępności nagrań obrad sesji Rady Miasta Sanoka osobom ze szczególnymi potrzebami |
Wprowadzono od stycznia 2021r. Realizacja w całym okresie działania |
Transkrypcja dźwięku na tekst z nagrania obrad Rady Miasta Sanoka |
Biuro Rady Miasta | Urząd Miasta Sanoka |
6 |
Uwzględnianie trudności osób ze szczególnymi potrzebami w planowanej i prowadzonej działalności oraz realizacji zadań publicznych z udziałem środków publicznych |
Realizacja w całym okresie działania |
Określenie w treściach umów warunków służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie tych zadań publicznych lub zamówień publicznych z uwzględnieniem minimalnych wymagań, o których mowa w art. 6 ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Koordynator ds. dostępności i wydziały merytoryczne | Urząd Miasta Sanoka |
7 |
Uzyskanie danych zbiorczych do raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Wykonano |
Przeprowadzenie audytu dostępności przez Biuro Audytu i Kontroli Zarządczej Urzędu Miasta Sanoka |
Biuro Audytu i Kontroli Zarządczej Urzędu Miasta Sanoka |
Urząd Miasta Sanoka |
8 | Sporządzenie raportu o stanie gminy |
Wykonano – realizacja w całym okresie działania |
Wypełnienie formularza opracowanego przez właściwego ministra | Koordynator ds. dostępności | Urząd Miasta Sanoka |
9 | Remont I piętra Urzędu Miasta Sanoka | Do września 2021r. | Wymiana drzwi, usunięcie kraty zwężającej przejście, przemalowanie ścian w kolorystyce dostosowanej do osób słabo widzących | Firma zewnętrzna | Urząd Miasta Sanoka |
10 | Oznakowanie w formie obrazkowej na drzwiach wejściowych w starej części budynku (B) wskazującego wejście dla osób niepełnosprawnych |
Do grudnia 2022r. |
Zakup i umieszczenie widocznej i czytelnej informacji kierującej do wejścia do budynku Rynek 1 |
WOK | Rynek 1 |
11 | Likwidacja wszystkich przeszkód, które ograniczają wymaganą szerokość komunikacji | Na bieżąco | Usunięcie z korytarzy zbędnych urządzeń i mebli | WOK |
Rynek 1 Rynek 7 Rynek 16(USC) |
12 | Oznaczenie w sposób kontrastowy schodów |
Do września 2022r. |
Zakup taśmy i oznaczenie schodów | WOK i WRI |
Rynek 1 Rynek 7 Rynek 16(USC) |
13 |
Oznaczenie szklanych drzwi wewnętrznych w budynku B (stara część) |
Do grudnia 2021r. |
Zakup taśmy i oznakowanie drzwi | WOK i WRI |
Rynek 1 (część B) |
14 | Stworzenie jednolitego sytemu informacji wizualnej |
Do grudnia 2022r. |
Likwidacja kilku systemów informacyjnych w różnych częściach obiektu. Wdrożenie jednolitych systemów informacyjnych i oznakowań drzwi |
WOK |
Rynek 1 Rynek 7 Rynek 16(USC) |
15 | Umieszczenie planów ewakuacyjnych |
Do czerwca 2022r. |
Wykonanie i umieszczenie planów w porozumieniu z rzeczoznawcą ds. p-poż. |
WOK |
Rynek 1 Rynek 7 Rynek 16(USC) |
16 | Wymiana drzwi wejściowych do budynku głównego |
Termin realizacji uzależniony jest od pozytywnego rozpatrzenia wniosku o przyznanie środków inwestycyjnych oraz uzyskanie zgody konserwatora zabytków |
Zakup drzwi wyposażonych z zastosowaniem wspomagania mechanicznego z klamką kontrastującą z kolorem skrzydła |
WOK i WRI |
Rynek 1 |
17 |
Wymiana drzwi wejściowych do pozostałych budynków Urzędu Miasta Sanoka |
Na bieżąco – w zależności od dostępnych środków w budżecie miasta |
Zakup i wymiana drzwi na spełniające normy | WOK i WRI |
Rynek 7 Rynek 9 |
18 | Dostosowanie kontrastowej kolorystyki ścian oraz podłogi w korytarzu parteru i II piętra budynku głównego Urzędu Miasta Sanoka |
Termin realizacji uzależniony jest od pozytywnego rozpatrzenia wniosku o przyznanie środków inwestycyjnych |
W ramach działania przewiduje się: usunięcie istniejących powłok malarskich, przygotowanie podłoża, trzykrotne malowanie ścian zgodnie z zasadą dostępności, wykonanie listew przypodłogowych | WOK i WRI | Rynek 1 |
19 | Likwidacja progów | Przy prowadzonych remontach | Wyrównanie posadzek | WOK i WRI |
Rynek 1 Rynek 7 Rynek 16(USC) |
20 | Wymiana klamek na kontrastujące z kolorem skrzydła | Na bieżąco | Zakup i montaż klamek | WOK i WRI |
Rynek 1 Rynek 7 Rynek 16(USC) |
21 |
Zakup i montaż planów tyflograficznych z PMMS, z poddrukiem i opisem w brajlu, format A2 |
Termin realizacji uzależniony jest od pozytywnego rozpatrzenia wniosku o przyznanie środków inwestycyjnych |
Zakup i montaż planów tyflograficznych na parterze, I i II piętrze oraz budynku zabytkowym | WOK i WRI |
Rynek 1 |
22 | Zakup krzesła ewakuacyjnego |
uzależniony jest od pozytywnego rozpatrzenia wniosku o przyznanie środków inwestycyjnych |
Zakup 2 sztuk krzeseł ewakuacyjnych | WOK i WRI |
Rynek 1 |
23 |
Wyposażenie budynku w świetlny system powiadamiania alarmowego |
Termin realizacji uzależniony jest od pozytywnego rozpatrzenia wniosku o przyznanie środków inwestycyjnych |
Zakup systemu | WOK i WRI |
Rynek 1 |
24 |
Montaż oświetlenia wejścia głównego | Przy okazji wymiany drzwi | Zakup i montaż | WOK i WRI |
Rynek 7 Rynek 9 |
25 | Przebudowa i montaż schodołazu w budynku zabytkowym Urzędu Miasta Sanoka |
Termin realizacji uzależniony jest od pozytywnego rozpatrzenia wniosku o przyznanie środków inwestycyjnych |
Zakup i przeszkolenie wyznaczonej osoby do obsługi | WOK i WRI |
Rynek 1 (część B) |
26 | Przebudowa i wyposażenie dwóch sanitariatów w budynku zabytkowym Urzędu Miasta Sanoka |
Termin realizacji uzależniony jest od pozytywnego rozpatrzenia wniosku o przyznanie środków inwestycyjnych |
Wyłonienie firmy, zakup materiałów, wykonanie | WOK i WRI |
Rynek 1 (część B) |
27 | Wymiana balustrad wraz z pochwytami przy schodach wewnętrznych w budynku głównym Urzędu Miasta Sanoka |
Termin realizacji uzależniony jest od pozytywnego rozpatrzenia wniosku o przyznanie środków inwestycyjnych |
Zakup i montaż balustrad | WOK i WRI |
Rynek 1 (część A) |
28 | Zakup i montaż zestawu pętli indukcyjnej |
Termin realizacji uzależniony jest od pozytywnego rozpatrzenia wniosku o przyznanie środków inwestycyjnych |
Zakup 2 sztuk pętli i zamontowanie ich w Biurze Obsługi Klienta oraz w komórce obsługującej zameldowania i wydawanie dowodów osobistych | WOK i WRI | Rynek 1 |
29 |
Zakup lup elektronicznych dla osób z dysfunkcją wzroku |
Termin realizacji uzależniony jest od pozytywnego rozpatrzenia wniosku o przyznanie środków inwestycyjnych |
Zakup 2 lup elektronicznych umożliwiających czytanie dokumentów oraz złożenie podpisów w wyznaczonym miejscu | WOK i WRI | Rynek 1 |
30 |
Wymiana drzwi wejściowych do pomieszczeń biurowych na parterze budynku głównego Urzędu Miasta Sanoku |
Termin realizacji uzależniony jest od pozytywnego rozpatrzenia wniosku o przyznanie środków inwestycyjnych |
Zakup i montaż drzwi o wymiarach 90 x 120 | WOK i WRI | Rynek 1 |
31 |
Zakup mat bezpieczeństwa |
Termin realizacji uzależniony jest od pozytywnego rozpatrzenia wniosku o przyznanie środków inwestycyjnych |
Zakup 4 mat bezpieczeństwa. Złożona mata będzie przechowywana na ścianie w pokrowcu ochronnym po 1 sztuce na: parterze, I i II piętrze oraz w budynku zabytkowym |
Rynek 1 | |
32 |
Nakładki na barierki |
Termin realizacji uzależniony jest od pozytywnego rozpatrzenia wniosku o przyznanie środków inwestycyjnych |
Zakup nakładek, które pozwalają osobom niewidomym w zorientowaniu się gdzie prowadzi konkretna klatka schodowa |
WOK i WRI | Rynek 1 |
33 |
Wykonanie pól uwagi w korytarzach budynku głównego oraz zabytkowego Urzędu Miasta Sanoka |
Termin realizacji uzależniony jest od pozytywnego rozpatrzenia wniosku o przyznanie środków inwestycyjnych |
Wykonanie w korytarzach budynku głównego oraz zabytkowego pól uwagi z poliuretanu w postaci pojedynczych guzków naklejanych osobno | WOK i WRI | Rynek 1 |
Sanok, dnia 04.06.2021r. Sporządził: Zespół ds. dostępności
Akceptuję: Pan Bogdan Struś
Koordynator ds. dostępności