Zaświadczenie o stanie majątkowym
Wymagane dokumenty:
Wniosek o wydanie zaświadczenia.
Miejsce złożenia dokumentów:
Można przesłać pocztą na adres Urzędu Miasta Sanoka Referat Podatkowy 38-500 Sanok, ul. Rynek 1 lub złożyć w Urzędzie Miasta w Sanoku w pokoju nr 24a, I piętro
Opłata skarbowa:
Należna opłata skarbowa wynosi 17 zł.
Zwolnieniu podlegają zaświadczenia o wielkości użytków rolnych gospodarstwa rolnego, wydawane przez urzędy gmin właściwe do pobierania podatku rolnego.
Nie podlegają opłacie skarbowej m. in. zaświadczenia w sprawach:
-
alimentacyjnych, opieki, kurateli i przysposobienia,
-
ubezpieczenia społecznego, ubezpieczenia zdrowotnego, rent strukturalnych, opieki społecznej,
-
zatrudnienia, świadczeń socjalnych i wynagrodzeń za pracę,
-
nauki, szkolnictwa i oświaty pozaszkolnej oraz ochrony zdrowia.
Termin i sposób załatwienia:
Po złożeniu wniosku, po przeprowadzeniu w niezbędnym zakresie postępowania wyjaśniającego, organ podatkowy wyda stosowne zaświadczenie.
Zaświadczenie wydaje się bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni.
Podstawa prawna:
-
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zm.),
-
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2020 r. poz. 1546).
Jednostka odpowiedzialna:
Referat Podatkowy Urzędu Miasta Sanoka
I p. pok. 24a, tel. 13 46 52 865
Odbiór zaświadczenia:
Zaświadczenie można odebrać w Referacie Podatkowym w Urzędzie Miasta w Sanoku , ul. Rynek 1, pokój nr 24a, I piętro, względnie za pokwitowaniem przez pocztę.
Informacje dodatkowe:
Wnioskodawca może zostać wezwany do złożenia dodatkowych wyjaśnień lub dowodów niezbędnych do wydania zaświadczenia. Zaświadczenia potwierdzają stan faktyczny lub prawny istniejący w dniu ich wydania