Do zadań Biura Prawnego (BP) należy wykonywanie obsługi prawnej i doradztwo na rzecz Burmistrza i Urzędu, a także Przewodniczącego Rady, Rady i jej Komisji, w szczególności:
-
Opiniowanie pod względem merytorycznym, prawnym i redakcyjnym projektów uchwał i zarządzeń.
-
Zastępstwo procesowe Miasta i Urzędu przed sądami powszechnymi, NSA oraz innymi organami orzekającymi.
-
Opiniowanie pod względem merytorycznym i prawnym projektów umów i porozumień.
-
Wydawanie opinii prawnych na wniosek Burmistrza, Zastępców Burmistrza, Sekretarza, Skarbnika i kierowników komórek organizacyjnych Urzędu.
-
Współpraca w zakresie prawnym w przygotowywaniu i organizacji postępowań
o udzielenie zamówienia oraz opiniowanie spraw dotyczących zamówień publicznych.
-
Udział w komisjach przetargowych.
-
Bieżące wykonywanie rejestru prowadzonych spraw sądowych.
-
Bieżąca analiza uchwał i zarządzeń w zakresie sporządzania tekstu jednolitego.
-
Wydawanie opinii prawnych na wniosek Przewodniczącego Rady, Komisji Rady oraz uczestnictwo w sesjach Rady i posiedzeniach Komisji Rady w uzasadnionych przypadkach.
-
Prowadzenie we współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi Urzędu,
w szczególności z Urzędem Stanu Cywilnego oraz Wydziałem Spraw Społecznych i Obywatelskich, postępowań spadkowych w przypadkach ustawowego dziedziczenia mienia przez Gminę Miasta Sanoka.
|