Do zadań Wydziału Spraw Społecznych i Obywatelskich (WSO) należy w szczególności:
-
Prowadzenie spraw z zakresu ewidencji ludności i dowodów osobistych.
-
Udzielanie informacji adresowej organom ścigania, wymiaru sprawiedliwości, WKU.
-
Współpraca z USC i innymi organami w zakresie aktualizacji zapisów w dokumentach ewidencyjnych mieszkańców.
-
Prowadzenie ewidencji osób pozbawionych praw publicznych i obywatelskich.
-
Sporządzanie i aktualizacja spisów wyborców do wyborów powszechnych i referendów.
-
Koordynacja działań w zakresie przeprowadzania narodowych spisów powszechnych.
-
Prowadzenie sprawozdawczości statystycznej dotyczącej ruchu ludności.
-
Realizowanie zadań określonych przepisami ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
-
Koordynacja działań w zakresie zapobiegania i zwalczania zjawisk patologii społecznej oraz profilaktyki i przeciwdziałania narkomanii.
-
Nadzór nad bieżącą działalnością Punktu Informacyjno – Konsultacyjnego ds. Problemów Alkoholowych.
-
Współpraca z instytucjami prowadzącymi działalność profilaktyczną, terapeutyczną i interwencyjną.
-
Podejmowanie działań na rzecz osób zagrożonych wykluczeniem społecznym.
-
Realizowanie zadań wynikających z ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
-
Prowadzenie spraw związanych z ewidencją działalności gospodarczej.
-
Przekazywanie do wydziału Rozwoju Miasta i Obsługi Inwestora comiesięcznych informacji dotyczących nowopowstałych firm działających na terenie miasta Sanoka oraz firm występujących o wykreślenie.
-
Wydawanie, kontrola i cofanie licencji na zarobkowy przewóz osób taksówkami osobowymi oraz pojazdami niebędącymi taksówkami w przewozach regularnych na obszarze miasta Sanoka.
-
Prowadzenie rejestru obiektów świadczących usługi hotelarskie, niewymagających zezwoleń wojewody.
-
Współpraca z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w zakresie: udzielania pomocy osobom potrzebującym, dodatków mieszkaniowych, dodatków energetycznych, przeciwdziałania przemocy w rodzinie.
-
Wydawanie decyzji potwierdzających prawo do świadczeń opieki zdrowotnej dla osób nieubezpieczonych.
-
Współpraca z organizacjami pozarządowymi, stowarzyszeniami, podmiotami uprawnionymi do prowadzenia działalności pożytku publicznego oraz klubami sportowymi w zakresie realizowanych zadań.
-
Prowadzenie spraw nagród i wyróżnień sportowych za wysokie wyniki sportowe w krajowym lub międzynarodowym współzawodnictwie sportowym.
-
Prowadzenie spraw stypendiów sportowych.
-
Wydawanie zezwoleń na prowadzenie placówek wsparcia dziennego w oparciu o przepisy ustawy o wsparciu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
-
Prowadzenie spraw z zakresu zgromadzeń publicznych.
|